Godkänd hingst

hanna_shetland

Trådstartare
Min 3-åriga hingst godkändes i dag. Helt otroligt, har inte förstått det än. Han fick i alla fall 88888=40 poäng och G. :)

Dessa hingstar godkändes enligt rasvisa krav i dag:
Smevallens Hijacker - 2 år
Garant - 2 år
Design To Make A Difference - 2 år, mini
Lyckebo Ferro - 3 år
Stjernens Epus - 3 år = min :love:
Rosenhagas Jazz - 5 år

CIMG0878.JPG

Nu får vi hålla tummarna för RebeckaKihlberg som ska visa sin hingst på onsdag. Hejja Becka!

Sv: Godkänd hingst

Grattis ! Nu vet inte jag så mycket om shettisar, men han ser väldigt välutvecklad ut för att bara vara 3 år.

Tack!

Det är han, nu får vi bara hoppas att all DNA stämmer efter alla historier (tänker på Stonefire främst) :D

Senast ändrad:

Brukar inte tinkerhingstar se ut så där i färgen?? VA?? :angel:
Appråpå DNA... :D

Skämt åt sido.
GRATTIS!!!! :bow:

AM

Grattis! :bump:
Så fin han har blivit! :love:
Han var förvisso fin första och enda gången jag sett honom. ;)

Grattis, Grattis, Grattis!!! Vilket litet charmtroll!

hanna_shetland skrev:
Var han ett år när du såg honom? Det har hänt en del sedan dess...

Fornboda-utställningen i februari 200? (det var väl Shetlandssällskapets första vinterutställning om jag inte minns fel - det var ju så länge sen :o :D ).

Grattis!

Han ser väldigt välutvecklad ut för sin ålder...jättefin!

Kul att han var skäck dessutom...

Kan bara grattulera dig ännu en gång. :banana: ..va fin han är :love:
Usch...ska åka upp till Värnamo i morgon...har aldrig varit såhär nervös faktiskt.. :crazy: ..men..de får gå som de går.

Hör av mig på onsdag om reslutatet!!

//Becka

Det kommer nog att gå bra för er också, annars får du prova senare igen om de tycker det. Tycker att de dömde väldigt rättvist och man fick gott om tid att visa ordentligt, trevligt och välordnat.

Ska skriva ner fullständiga resultat och mankhöjder/skenbensomfång till dig - mailar över dem i morgon! Nu är det dags att sova, vi åkte vid fyra i morse...

hanna_shetland skrev:
Min 3-åriga hingst godkändes i dag. Helt otroligt, har inte förstått det än. Han fick i alla fall 88888=40 poäng och G. :)

QUOTE]

Gratulerar!

Kan det vart honom jag spanade in i hagen häromdagen då jag åkte hem från Närtuna! Eller har du flera likadana?

GRATTIS det var väl tur att de visade han och bruksprovet klarar han ju galant har du gjort det med honom också eller? För man får ju göra det när de är 3 om man vill. Han har verkligen utvecklats över sommaren och bara den sista månaden vad jag kan se efter vad jag har sett på dina kort ;-) Hur hög är han och hur var skenbens måttet, en som är nyfiken *S* vem vet man kanske fraktar upp ett sto en gång i tiden he he Jag ska ev till solvalla till helgen då det är kritiriet för ponnys då och syrrans dotter ska vara med med sin 3 års russ så man får ju åka upp och stötta henne *S*
Grattis än en gång och var nu rädd om den lilla finns inte så många fina svartskäckshingstar precis

Liknande trådar

Avel Två veckor till årets första treårstest, så nu drar jag igång denna tråden igen! :) Här diskuterar vi alltså de hingstar som godkändes...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
10 940
Senast: athena
·
C
Avel :bump: Nu är det snart dags. Spänningen stiger och 71 hingstar är anmälda till bruksprovet, men vilka är dom ? Tänkte därför nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 696
Senast: ancan
·
F
Avel Jag har 3 stycken shettissto som jag ALLTID har betäckt med godkända hingstar. Nu till min fråga om jag köper en hingst som är 2 år och...
Svar
2
· Visningar
849
Senast: Masse
·
R
Träning I min väninnas stall finns det en tjej som har 2 hingstar. Ej godkända för avel så de används bara som ridhästar säger hon (har aldrig...
Svar
12
· Visningar
1 186
Senast: mizz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg