Godaste (köpes)pepparkakan?

Sv: Godaste (köpes)pepparkakan?

Jag är nästan helt säker på att det är Pågens. Jag åt dem i år, efter nyår. Inte jättegoda, men tyvärr beroendeframkallande.

Nu insåg jag att jag faktiskt också äter Annas Kardemummapepparkakor!

Annas pepparkakor
Präglad av min tid i Tyresö då det är där de bakas, luktar gott från september och framåt
Tycker det är tråkigt att de numer har pappburkar istället för plåtburkar men jag har som tur är sparat några i plåt då de ser trevligare ut på bordet:)

Annas pepparkakor
Präglad av min tid i Tyresö då det är där de bakas, luktar gott från september och framåt
Tycker det är tråkigt att de numer har pappburkar istället för plåtburkar men jag har som tur är sparat några i plåt då de ser trevligare ut på bordet:)

Hihi bor i Tyresö och kan inte ens gå utan för dörren utan att bli sugen på peppisar eftersom det doftar så sjukt gott hela tiden i Tyresö.. Så för mig är Annas pepparkakor det självklara valet! :d
Men jag får plåtburkar varje år eftersom sambons pappas företag beställer stora mängder pepparkaksburkar som dom ger till kunder, och då får vi också hem några varje säsong... Och dom är nämligen i plåt som man beställer direkt från fabriken.. :D:D

Jag fullkomligt älskar Karen Volfs pepparkakor. Hittade dom på Willys och blev så himla glad :love: Finns inga som smakar lika bra enligt mig! Annas välkryddade får andraplatsen.

Hur ser den förpackningen ut?
Hittar bara Annas original men har inte kikat i alla butiker här i stan.
Den lät God!

Det ar aldeles for mycket prat om Anna's pepparkakor har. I morgon far jag aka till lilla orten 'Rosedale' och dess lanthandel som har Anna's pepparkakor ... i flera sorter. :p

Jag tycker om när pepparkakorna smakar som pepparkaksdegen. Jag gillar inte när kryddorna blir för lama, försvinner när de gräddas.

Vi köper ganska mycket pepparkakor till jobbet. Annas är populära.
Det är förvånande vad människor faktiskt älskar pepparkakor.

Jag brukar köpa pepparkaksdeg och äta som den är, egentligen mycket godare än gräddade pepparkakor :D

Jag gillar bäst Mor Annas, mums! Men nu har vi kalasat på så mycket pepparkakor sista tiden så vi har köpt jättebilliga "Budget" och de är faktiskt väldigt goda, mycket bättre än många medeldyra som man annars brukar köpa när man inte vill köpa de finaste typ.. gillar :D

KL

Jag sitter just och smaskar pa Anna's pepparkakor med mandel:D MUMS. Vi har ocksa ett par kartonger Anna's Classic. I morgon inkops gorgonzolan for vidare smakprov. :)

*KL*
Broby eller Öljehults. Kommer från samma tillverkare med olika kryddning :d

Föredrar de sorter som är utan palmolja, bojkottar det av förklarliga skäl.

Liknande trådar

Mat Hiss till Garants Nöt & Grönt-färs! God smak men lite vattnigare konsistens än vanlig köttfärs, vilket inte är så konstigt med tanke på...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 183
Senast: hundtant
·
Hundavel & Ras Visste inte riktigt om jag skulle slänga ut frågan i den allmänna tråden eller skapa en egen, men kör på egen. Vilka brukshundar bör...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
11 479
Senast: Tonto
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 290
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 487
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar