Godaste (köpes)pepparkakan?

Sv: Godaste (köpes)pepparkakan?

Eftersom jag jobbar vägg i vägg med Annas Pepparkakor så är valet lätt :D
(Även om jag numera mest får njuta av dofterna från fabriken)

I Göteborg, finns ett litet pepparkaksbageri, där man måste beställa sina pepparkakor senast i Augusti. Så kostar en stor burk 400kr. MEN de är värda varenda en krona!!! När man smakat dem, så är de vanliga pepparkakorna inte värda sitt namn längre! :D

kl

Gillar i stort sett bara dom jag bakar, annars duger Annas pepparkakor.

När jag var yngre brukade jag frossa i dom pepparkakorna på påse som är formade som tomtar och snögubbar, ganska små. Någon som vet vilka jag menar? Jag har glömt vad dom heter :o

Jag vet inte heller vad dem hette, men jag frossade också dem som liten. Finns de kvar tro?

KL

När tösen var liten var vi på kolmården och där hade Annas ett litet hus där barn kunde få baka pepparkakor.

Hon fick med sig kakorna i en påse och på den stod "Inget doftar som Mor Annas bak"

Jag kopierade påsen och satte anonymt upp på dörren hos illustratören Anna på jobbet. Eftersom hon hade lika dålig humor som jag fnissades det väldigt...

KL

När tösen var liten var vi på kolmården och där hade Annas ett litet hus där barn kunde få baka pepparkakor.

Hon fick med sig kakorna i en påse och på den stod "Inget doftar som Mor Annas bak"

Jag kopierade påsen och satte anonymt upp på dörren hos illustratören Anna på jobbet. Eftersom hon hade lika dålig humor som jag fnissades det väldigt...

:laugh::laugh:

Jag vet inte heller vad dem hette, men jag frossade också dem som liten. Finns de kvar tro?

Jag provade att googla utan större lycka :(
Hittade en tråd på annat forum där någon efterlyse liknande, i en röd tomteformad påse. Kan dom ha varit i en sådan påse? Jag har för mig det nu när jag tänker på det.

Någon som vet vilka jag menar?

Ganska små pepparkakor, inte supertunna. Formade som tomte, snögubbe mm, dom hade som små linjer på sig som formade ansikte osv. Antagligen i en tomteformad påse? Dom var iaf inte på burk!

KL

:rofl: :rofl: :rofl:

Jag provade att googla utan större lycka :(
Hittade en tråd på annat forum där någon efterlyse liknande, i en röd tomteformad påse. Kan dom ha varit i en sådan påse? Jag har för mig det nu när jag tänker på det.

Någon som vet vilka jag menar?

Ganska små pepparkakor, inte supertunna. Formade som tomte, snögubbe mm, dom hade som små linjer på sig som formade ansikte osv. Antagligen i en tomteformad påse? Dom var iaf inte på burk!

Men det var väl pågens?

Minns också dem, men förstås inte vad de hette...

Mina favoriter annars är Nyåkers stora hjärtan (fast det är väl iofs samma deg i alla deras varianter) och Annas Kardemummapepparkakor.

Liknande trådar

Mat Hiss till Garants Nöt & Grönt-färs! God smak men lite vattnigare konsistens än vanlig köttfärs, vilket inte är så konstigt med tanke på...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 183
Senast: hundtant
·
Hundavel & Ras Visste inte riktigt om jag skulle slänga ut frågan i den allmänna tråden eller skapa en egen, men kör på egen. Vilka brukshundar bör...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
11 479
Senast: Tonto
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 290
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 487
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar