glömmer banan..

M

MagdaT

Har tävlat sedan jag var ganska liten och aldrig ridit fel.. Men de två senaste tävlingarna (typ i höstas) red jag fel i ALLA kategorier :cry: :confused: :eek: .. Omhoppning i 3 av dem till på köpet. Jätte närvös att jag ska glömma nu när det börjar igen och skulle behöva lite ''minnes'' tips..:crazy:

Sv: glömmer banan..

Gör som du gjorde förut.

Koppla av. Många har sina egna sätt för att komma ihåg banan. Jag ritar banan som om man ser den uppifrån och sen kan jag den. Andra kommer lättast ihåg vilken färg det är på hindren, eller vila vägar det är eller så. Detgäller bara att komma på "ditt" sätt!

Lycka till på tävlingarna! :)

Gå banan en eller två gånger extra så att den verkligen sitter, även om du inte har behövt det innan så skadar det ju inte att testa. Försök också se så många ryttare du kan innan dig.

jag känner igen mig ;)
jag hade aldrig ridit fel, sen så glömde jag ALLT :crazy:
men jag har kommit på ett jättebra sätt för mig att komma ihåg!
jag går banan flera gånger, tänker vilka färger varje hinder har och när den sitter hyfsat så blundar jag och tänker varje hinder framför mig. sen går jag banan en gång till!
jag brukar efter det gå nån stans och sätta mig ifred, blunda och se framför mig hur jag "hoppa banan" och alla vägar jag rider o att allt går superbra!! när jag har hoppat fram o väntar på min tur så går jag igenom den snabbt en gång.
jag har faktiskt inte glömt banan EN enda gång efter det!! :D

lycka till!! :D

Första gången jag tävlade var jag jättenervös att jag skulle glömma den, och tänka sig.. Det gjorde jag också, kom tack och lov ihåg den i sista sekund. Jag brukar ha lätt för mig att komma ihåg saker. Men gå banan många gånger och blunda och tänk dig det framför dig.
Ett annat bra tips är att kolla på andra, då kommer man ihåg och man vet på ett ungefär hur man ska rida för att vara bättre än andra :D

Shit happens :p
Förförra gången jag skulle tävla hann jag inte ens in på banan utan krashade med hästen på framridningen :p

Liknande trådar

Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 946
Senast: Sesca
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 480
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 112
Senast: zarmino
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 140

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka