Glädjande nyhet!!!

ghost

Trådstartare
Iofs har jag ju hört att vissa vägrar åka till min bana nu men ändå...

De håller på och byter dörrar på Mantorps gäststallar och passar samtidigt på att höja portarna!

Tyvärr går det ju inte att göra gångarna bredare samtidigt. :(

Men ett stort lyft blir det att kunna få ut hästar över 155 cm ur stallen... :idea:

Sv: Glädjande nyhet!!!

Jag är inte ofta till mp men vill minnas att den boxen jag hade när jag var där var så liten att hästen knappt fick plats..sen var det 1000 grader varmt också

En liten förbättring på en rätt så ner sliten bana. Jag åker inte till mantorp på grund av att AD är där plus att som martha säger att gäst stallarna är mycket dåliga på sommaren fram för allt MYCKET för varma. Jag och min vän selade 3 hästar varav jag skulle värma 2 och det går ju knappt att komma in och ut då det finns folk som ställer sig mitt i vägen utan att man kan komma förbi. Hoppas dessa dörrar gör att det blir bättre på gäst stalls biten.

Jag är inte ofta till mp men vill minnas att den boxen jag hade när jag var där var så liten att hästen knappt fick plats..sen var det 1000 grader varmt också

hade du utebox.... :eek: DE är gräsliga plus att utselningssystemet är det sämsta jag träffat på. Det är inte Ett tillbud som hänt pga det kan jag säga. Hur smart är det på en skala att ha utselning bredvid en väg dår lastbilar och traktorer far förbi? :confused:

I de vanliga gäststallarna är det väl 3x3 som gäller i boxmått tror jag. Tyvärr är ju gången desto smalare.

Men det gäller verkligen att samarbeta, vi amatörer är ytterst medvetna om det då det är så trångt på lördagarna att folk får leda runt hästar på stallbacken för att det inte finns boxar... :eek:

Jag hoppas på att det tas tag i underhållet nu för det har verkligen varit eftersatt LÄNGE.

Nä, jag hade box i stall...kommer inte ihåg men visst är det ett stall som är till vänster när man kommer in..i en av de stallet stod jag ( var väl hyrda vardagligt av amatörer tror jag..att sen Adielsson propsade på att köra barfota fram med min "Vackra" och han blev öm sista 500 ( 2640 lopp) och hoppade i ledning 20 m framför mål :crazy: har ju inte med saken att göra :angel:

Bara en sån sak.... :eek:

De gäststallarna har jag faktiskt knappt varit inne i. :o

De är ju som du säger uthyrda och då är man ju aldrig där, men Jettan kan nog svara på det då jag tror att de hyr ett sånt! :idea:

Va? Varför vägrar folk åk atill Mantorp?`:confused:

Själv gillar ja Mantorp, alltid glada och trevliga människor o hästarna brukar gå bra där :love:

Jag gillar också Mantorp. Om det inte låg så långt bort skulle jag vara där oftare! Gäststallen är inte så farliga nu sedan de gjort två utselningsplaster längst fram. Före det var det en riktig utmaning att komma ut :D

Jag tycker Kalmars gamla är sämre. Att det är varmt på sommaren får man ju ta men i somras när vi var på Karlshamn och stod i tältboxar trodde jag att jag skulle smälta på riktigt.:eek:

Jaa, det skulle i o f s inte vara helt fel..

De byggde ju bara om den befintliga... :angel:

Ja en del vägrar på grund av AD men jag har bara märkt av honom en gång! Om det fanns lopp åt mina hästar hemma vore det bra eftersom konkurrensen minskar... :devil:

Att inte åka dit p g a AD tycker jag är löjligt. De enda som förlorar på det är de som bojkottar. Mantorp kan ju inte hjälpa vem som är banveterinär, de tillsätts av Jordbruksverket. Dessutom tycker inte jag han gör ett dåligt jobb som banveterinär. (Dock på lite gamla meriter då jag inte varit där så ofta de senaste åren)

Senast ändrad:

De byggde ju bara om den befintliga... :angel:

Ja en del vägrar på grund av AD men jag har bara märkt av honom en gång! Om det fanns lopp åt mina hästar hemma vore det bra eftersom konkurrensen minskar... :devil:

Jag fattar fortfarande inte? :o
Är det för hans uttalanden då? För han är ju inte särskillt hård som banveterinär? Eller? :confused:

Att inte åka dit p g a AD tycker jag är löjligt. De enda som förlorar på det är de som bojkottar. Mantorp kan ju inte hjälpa vem som är banveterinär, de tillsätts av Jordbruksverket. Dessutom tycker inte jag han gör ett dåligt jobb som banveterinär. (Dock på lite gamla meriter då jag inte varit där så ofta de senaste åren)

Håller med dig...

Örebro hade ju tidigare en veterinär som var i blåsväder flera gånger för att ha kört ut ekipage som det inte varit fel på och som ingen annan på plats förstått orsak till att han kört ut.
Så dit förstod jag på den tiden att man inte åkte med alla typer av hästar.

Men i AD´s fall har väl det snarare varit tvärtom? Att han är för "feg" och inte kör ut ekipage som borde blivit utkörda?

jag tycker de borde jämna gäststallarna med marken och bygga sånna dära fina som finns på kalmar:idea: de stallarna tycker jag är suveräna!!
tyvärr finns det väl inga pengar till det....

restaurang finns det väl??? var ju nya som tog över det nyss:confused:
det har ju blivit jätte fräscht, desvärre är inte jag jätte nöjd med maten, där borde man ta efter Åby, där har jag alltid ätit smaskig mat och kunnat välja på flera olika rätter...:bow: schysst när man är hungrig hästskötare! tyvärr är väl mp lite för liten för att det skulle funka....:(

AD fattar inte jag heller vad ni hakar upp er på???? Han skränar och hörs bra i tv, men på banan ser man ju knappt röken av en, speciellt inte om man vill fråga nåt....:mad:

Visst kompisens hästar har nog vunnit dom flesta av sina segrar där men ändå.
Med AD där så nej tack+gäst stallarna är inte roliga.

jag tycker de borde jämna gäststallarna med marken och bygga sånna dära fina som finns på kalmar:idea: de stallarna tycker jag är suveräna!!
tyvärr finns det väl inga pengar till det....

Eller Halmstad eller Tingsryd.

restaurang finns det väl??? var ju nya som tog över det nyss:confused:
det har ju blivit jätte fräscht, desvärre är inte jag jätte nöjd med maten, där borde man ta efter Åby, där har jag alltid ätit smaskig mat och kunnat välja på flera olika rätter...:bow: schysst när man är hungrig hästskötare! tyvärr är väl mp lite för liten för att det skulle funka....:(

Åby tror jag är ledande i Sverige på stall fiket helt underbar mat rätt dyr dock.

AD fattar inte jag heller vad ni hakar upp er på???? Han skränar och hörs bra i tv, men på banan ser man ju knappt röken av en, speciellt inte om man vill fråga nåt....:mad:

Nej han kommer ju inte ens ut till volten då det är dåligt väder men det är en princip sak för mig. :mad:

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 483
Senast: Ajda
·
Trav Hej alla, När jag började fundera på att börja köra häst så googlade jag runt för att hitta lite information.. Tyvärr finns inte...
Svar
17
· Visningar
3 720
Senast: MayGrace
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 627
Senast: TinyWiny
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar