gissa hundrasen ;)

J

juhanna

ja, det finns massor gissa hästrasen så nu tänkte jag komma med en gissa hundrasen! Lite variation skadar aldrig ;) Vilken ras och hur gammal är hunden? Gissa på!

Jag har inga riktigt bra bilder från sidan, framifrån osv men dessa får duga
burre_001.jpg

burre_009.jpg

burre_010.jpg

burre_012.jpg

burre_013.jpg

nybadad så pälsen är lite lockig
burre_007.jpg

en liten ledtråd kan ju vara att rasen egentligen har lite längre päls, vi klipper våran även om det var väldigt länge sedan nu^^

Sv: gissa hundrasen ;)

Jag gissar på: tibetansk terrierhane, cirka fyra år?

yey alla hade rätt på rasen :b inte den svåraste. Det är för övrigt en hane på tio år :) Han heter Åhj Dåh Sahn men har det läckra tilltals namnet Burre :D

Oj, tio år! Jag som gissade på att han precis blivit riktigt fullvuxen, dvs fyra år :). Fast tibbarna blir ju gamla och är fräscha långt upp i åldrarna. Jag är faktiskt uppvuxen med tibetanska terriers, både tikar och hanhundar, så liiiite fuskade jag kanske, hehe.

okej för att göra en fortsättning så försvårar jag det hela litegranna.
Någon som kan gissa?
(ursäkta dåliga bilder)

jaap5.jpg

som valp:

jaapliten3.jpg
jaapliten2.jpg

Senast ändrad:

Då gissar jag på en schapendoestik, tre år?

rätt, fast det är en grabb.. på.. (måste tänka) 7år ;) han börjar ju bli gammal.

Attans, fel på både kön och ålder... Men rasen tog jag i alla fall då :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
8 9 10
Svar
191
· Visningar
24 127
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 775
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 340
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 433
Senast: Hedinn
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka