Gidde - hit eller flopp?

Sv: Gidde - hit eller flopp?

Grannen hade fick ett föl förra året som var efter Gidde...hur mysig som helst...gnäggade på allt och alla som gick förbi hans och hans mammas hage...tyvärr avlivad då han haft fölsjukan. :(

Hade ett sto e. gidde förut i ett av de många stallen :angel:
Snäll kuse, men kanske inte så mkt personlighet.
Tyvärr krossade hon bakknäet och fick aldrig visa vad hon kunde.
Fast hon var ju redan då, som tidig tvååring typ 160 :p
Men lunkade på bra det jag hann se av henne iaf!

Glömt att Steinlager är svenskfödd? :smirk:

Det visste jag inte ens, ogillar hästen, men oj men vad bra att du upplyste mig om det. :smirk:

För mitt inlägg var verkligen så seriöst menat också.

Men bara för att, den representerar ju inte Sverige, utan Norge.

Snackade häromdagen med en kille som har en kille e. Gidde.
170 cm + hög. Var väldigt sen i att få massa i kroppen, lite sen i huvudet också. Har i och för sig kutat in 100 00:- och lite till, men behöver tydligen fortfarande växa till sig.
Prismässigt tycks Gidde-avkommorna ligga mellen 10 - 50 000:-.
Kanske kommer avkommorna till sin rätt som 5 eller 6 åringar som först.
Vill ju inte ännu gärna avskriva Gidde som far med tanke på stam och egna meriter......

Vi vill inte heller avskriva Gidde ännu. Kanske är ungarna lite sena vad vet jag???
Vi har en 1-åring efter honom som är något utöver det vanliga, en otroligt fin travare men nerverna ligger på utsidan..... Tror iofs det kan komma från mamman då alla hennes bebisar varit lite ADHD-aktiga som små men sen blivit hur coola som helst. Frysmärkarna var här förra veckan och dom sa då att Giddeungarna inte var anmärkningsvärda i humöret och våran skötte sej exemplariskt då :love:

Vi vill inte heller avskriva Gidde ännu. Kanske är ungarna lite sena vad vet jag???
Vi har en 1-åring efter honom som är något utöver det vanliga, en otroligt fin travare men nerverna ligger på utsidan..... Tror iofs det kan komma från mamman då alla hennes bebisar varit lite ADHD-aktiga som små men sen blivit hur coola som helst. Frysmärkarna var här förra veckan och dom sa då att Giddeungarna inte var anmärkningsvärda i humöret och våran skötte sej exemplariskt då :love:

Bror till min 3 årsmärr är favorit på V75 nu till helgen, han ska visst vara nåt utöver det vanliga. Stig H hade sagt att han kommer att springa in en miljon i år men misslyckades att hitta "felet" så Kari fick honom och löste gåtan. Han heter Gidde T.H.

Åh, vad jag stör mig!!! Varför ska jag alltid jobba när det är nåt skoj. Fick inbjudan till HD i april på v65:an eller vad det var. Hingstvisning o Gidde ska dit bland många andra granna hingstar. Har aldrig varit på hingstvising!!!
Vill så hemskt gärna... Vill ju se hur Gidde ser ut nu mera.

Så.... e de nån som har en bild på han hur han ser ut nu? :-)

Jag fick också en inbjudan. Jag ska dit och kolla på hingstarna :D

Bror till min 3 årsmärr är favorit på V75 nu till helgen, han ska visst vara nåt utöver det vanliga. Stig H hade sagt att han kommer att springa in en miljon i år men misslyckades att hitta "felet" så Kari fick honom och löste gåtan. Han heter Gidde T.H.

Det såg ju tyvärr inte lika bra ut för Gidde T.H. igår på Jägersro!

Jag såg inte travet bara att han var diskad 2:a i mål.

Veterinären begärde extra provstart innan start, men det var ju synd för hästen att de inte strök honom, han travade väl inte så illa i loppet, men något var väl fel eftersom han hoppade till slut!

Oj då, va synd om hästen...Tråkigt när folk inte kan stryka när dom ändå vet att hästen inte är fräsh

Dessutom anmäld till V75 på Eskils till helgen igen! :eek:

Idioter....:smirk: Det vore väl bättre o kolla upp han lite mera rättvist mot hästen!!! Det vore de ha råd med tycker jag ;-(

Senast ändrad av en moderator:

en bekant har en gidde avkomma som är 4 år och aldrig besökt en travbana, tydligen en riktig gris & mycket problem med benen

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 925
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
10 671
Senast: machafuko
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 369
Senast: alazzi
·
Relationer Jag träffade nyligen en vän som nyligen friat till sin sambo. Han berättade att han hade varit nervös och jag frågade om de pratat något...
12 13 14
Svar
279
· Visningar
18 753
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Kalla hamburgare
  • Västeråsträffstråden