Gidde - hit eller flopp?

Sv: Gidde - hit eller flopp?

Ja, vad tycker ni om Gidde Palema som avelshingst? Är det en nit eller en hit? Har hört att hans avkommor kan vara ganska skarpa - stämmer det? Någon som har träffat på någon mini-Gidde?

det blir nog flopp...det är synd bara att 450st ston ska gå åt för att märka det.eller (600).puh men va mycket pengar dom tjänar på att ögat e blint.

Senast ändrad av en moderator:

Hade en passhäst efter Gidde, ett 4-årigt sto. Den hade inte mycket mellan öronen den...

*knapplån*

Blåser liv i denna tråden. Igår såg jag en treåring efter Gidde vinna. Han var VÄLDIGT lik sin pappa. Heter Giddes Dream och kommer alldeles säkert att vinna fler gånger :) .

Var det inte en annan Gidde-unge som vann tidigare i veckan också? Även om den var rapporterad. :crazy:

Nu måste jag lägga mig i även den här tråden, trots att jag egentligen inte har en aning om vilka hästar som är bra eller inte i avel...

När man - som jag - är uppvuxen på Axevalla har man sett många av Giddes syskon. Jag bestämde mig tidigt för att "dissa" Gidde av den anledningen. Ni kan själva se deras framgångar på travbanan.

*knapplån*

Blåser liv i denna tråden. Igår såg jag en treåring efter Gidde vinna. Han var VÄLDIGT lik sin pappa. Heter Giddes Dream och kommer alldeles säkert att vinna fler gånger :) .

Det var ytterligare en som vann igår, på Örebro Hold'em No Limit, fyraårig valack!

Har inte haft något att göra med någon Giddeunge, men hört om talas om ston som travar ca två minuterstempo som bäst! De har tydligen ofta ett vasst humör också!

Jag såg Nikita Rhode i hennes debut i maj förra året. Det är en riktigt fin häst. :love: :love:

Alltid tyckt om Gidde.
Hur länge ska man vänta innan man utvärderar en ny hingst?
Borde Giddes avkommer tjänat o gått mer redan nu?
Såg en snygg takpannelastbil idag föresten
12359275.jpg

Har inte fått erfarenheten att träffa en avkomma närmare ännu. Men första avkomman jag såg här hemma på Dannero imponerade inte. I ett 3-åringslopp, godesnygg som få! Den mest påkostade häst i stamväg i loppet men nog fasiken var det den som hoppade och galopperade sig genom hela loppet :angel:

Har hört och sett att han inte lämnar särskilt bra avkommor, de som är till salu slumpas i princip bort också.

Snackade häromdagen med en kille som har en kille e. Gidde.
170 cm + hög. Var väldigt sen i att få massa i kroppen, lite sen i huvudet också. Har i och för sig kutat in 100 00:- och lite till, men behöver tydligen fortfarande växa till sig.
Prismässigt tycks Gidde-avkommorna ligga mellen 10 - 50 000:-.
Kanske kommer avkommorna till sin rätt som 5 eller 6 åringar som först.
Vill ju inte ännu gärna avskriva Gidde som far med tanke på stam och egna meriter......

*kl*

Den odugliga Gidde-ungen som står i mitt stall har nu gjort en kovändning och ser helt plötsligt inte så tokig ut. Någon stjärna handlar det knappast om, men till start ska den nog kunna komma. Fortfarande dock väldigt klumpig och saknar massa, lite rullig och framtung sådär, men visar ändå upp takter som gör att man nog kan hoppas på en framtid.

har jobbat med 2st giddeavkommor den ena var lite speciell, liten och stor galopprisk. var även med och körde in en 1åring en riktigt snygg hingstunge har en helsyster som går bra.. men tror inte att kommer bli något stort av Gidde palema inom avlen.

*kl*
skulle ha köpt ett sto e gidde. toksnäll med gosig personlighet.. ligga i knä varfning nästan..

kvalad å tränade på bra tider.. snäll att köra..

tror faktiskt att Å.S har henne i egen träning nu..

Har vart med o kört in två Gidde avkommer, de var lugnt vassa om man säger så...märrar oxå naturligtvis:smirk: men de var ändå snälla att hålla på med i stallet, bara lite bestämmda med hur de ville ha saker o ting när man var ute med dem.
Verkar dock finnas en hel del kapacitet i dem.

*kl*

Någon mer som tycker något om Gidde som avelshingst?

Det ser väl ut som att han är en hygglig hingst om man får en manlig avkomma efter honom, får man ett sto ser det ju däremot inte så ljust ut hittills, tyvärr kan man ju inte bestämma vilket det blir om man betäcker med honom, men man kan ju låta bli att köpa ston efter honom i alla fall!

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 928
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
10 671
Senast: machafuko
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 369
Senast: alazzi
·
Relationer Jag träffade nyligen en vän som nyligen friat till sin sambo. Han berättade att han hade varit nervös och jag frågade om de pratat något...
12 13 14
Svar
279
· Visningar
18 753
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar