Gidde - hit eller flopp?

Indyhope

Trådstartare
Ja, vad tycker ni om Gidde Palema som avelshingst? Är det en nit eller en hit? Har hört att hans avkommor kan vara ganska skarpa - stämmer det? Någon som har träffat på någon mini-Gidde?

Sv: Gidde - hit eller flopp?

Jag har träffat på några. De verkar tämligen osäljbara... Men har sett några bra. Hörde från ett ställe där de har flera att de som är fyra år inte alls var roliga, men att de hade flera som är tre nu som var riktigt fina.

jag har inte träffat nån av giddes avkommer (vad jag vet iaf ;) ) men jag har hört att dom är rätt vassa..

jag skulle aldrig vilja ha en avkomma till Gidde iaf.. fast i och för sig så har jag aldrig tyckt om honom :crazy: tacka vet jag Steinlager :love:

jo vi har (tyvärr) en e gidde... hon byttes osedd mot ett släp m silagebalar... do i need to say anymore...:smirk:
hon e 4år och gjort 1 start, rektid 21...
vi ha beh x antal ggr,är nåt som inte stämmer m henne. nu går hon endast tryckvagn i skritt ngr mån. jag vet inte ens varför vi ids lägga ner den tiden på henne...men jaja.
nog snäll att hantera,lite hispig. har inte riktigt nån personlighet...

Vi har en 3-åring efter Gidde - Flying Irishman. Han är fantastiskt vacker och har ett temperament utöver det vanliga.
Han åkte på en halsinfektion i höstas, om han inte hade fått den så hade han med all sannolikhet gått premielopp. Han är nu i fullgång igen och går väldigt bra. Vi är jättenöjda med honom, men jag tror annars att Gidde kommer lämna medelmåttor överlag...

Har en (tyvärr). Stor, klumpig och fullständigt oduglig. Vass kan man dock absolut inte kalla honom, tvärtom, väldigt snäll och nästan utan personlighet på något vis, saknar utstrålning.

Kl

Och vi som har två inackorderingar dräktiga med Gidde...:o

Men som sagt, marknadesmässigt är han ju ingen succé..tvärtyst på kriterieauktionshallen när hans ungar kom upp i ring.

AM

Körde ett snabbjobb med en tvååring e Gidde i höstas (en kompis äger och tränar) när han skulle gå i kortvagn första gången på banan. Stor och snygg och inga olater, han hade lätt för sig som det kändes. Körde 30/2140 meter utan problem. Två veckor senare gick han premie för Lasse Lindberg på 30,7 på en 2 sekunder tung bana utan att vara bottnad över huvudtaget.

Allts såg bra ut och kval väntade när han tydligen gjorde illa sig allvarligt i hagen men är på gång nu igen.

Det är den ende Gidde Palema-hästen jag sett "live" och även om just den här är vass på hemmaplan så var det en i mitt tycke fin travare i alla fall.

Har en fyraåring i stallet, men det är svårt att bedöma när det bara är en häst. Vissa anlag kommer ju från mamman också...

Våran är i alla fall en sen häst som det har varit en del problem med men med stor kapacitet bara han håller benen på rätt ställen. Vinner lopp snart!

Hmm, verkar vara lite blandad kompott bland Gidde-ungarna. Personligen tror jag inte riktigt på honom som avelshingst, men jag har sett några riktigt fina efter honom (Nikita Rhode tex).

Men ni som har hästar "utan personlighet" t ex - kan det bero på mammorna eller är det ett gemensamt drag från Gidde (eftersom det var flera som hade liknande erfarenheter)?

"Våran" har då personlighet så det räcker och blir över...:p

jag håller med misscocacola, ingen häst jag direkt har fallit för.. jag har hållt mig till victory tilly istället :angel:

det känns inte heller som gidde är en sådan hingst som kommer lyckas så bra i aveln.. varför vet jag inte.

Ska upp till Palema och hälsa på 2 små damer snart... Den ena är en 2006:a med Alf Palema som far, den andre är en 2005:a med Gidde som far. Kan vara kul att följa dem och se om det är något större skillnad på dem.... De har samma mor, och min gamla tant som mormor så jag vet vad jag kan vänta mig från stosidan i alla fall...

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 925
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
10 671
Senast: machafuko
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 369
Senast: alazzi
·
Relationer Jag träffade nyligen en vän som nyligen friat till sin sambo. Han berättade att han hade varit nervös och jag frågade om de pratat något...
12 13 14
Svar
279
· Visningar
18 753
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Kalla hamburgare
  • Västeråsträffstråden