Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Ja, vad tycker ni om Gidde Palema som avelshingst? Är det en nit eller en hit? Har hört att hans avkommor kan vara ganska skarpa - stämmer det? Någon som har träffat på någon mini-Gidde?
Jag har träffat på några. De verkar tämligen osäljbara... Men har sett några bra. Hörde från ett ställe där de har flera att de som är fyra år inte alls var roliga, men att de hade flera som är tre nu som var riktigt fina.
jo vi har (tyvärr) en e gidde... hon byttes osedd mot ett släp m silagebalar... do i need to say anymore...:smirk:
hon e 4år och gjort 1 start, rektid 21...
vi ha beh x antal ggr,är nåt som inte stämmer m henne. nu går hon endast tryckvagn i skritt ngr mån. jag vet inte ens varför vi ids lägga ner den tiden på henne...men jaja.
nog snäll att hantera,lite hispig. har inte riktigt nån personlighet...
Vi har en 3-åring efter Gidde - Flying Irishman. Han är fantastiskt vacker och har ett temperament utöver det vanliga.
Han åkte på en halsinfektion i höstas, om han inte hade fått den så hade han med all sannolikhet gått premielopp. Han är nu i fullgång igen och går väldigt bra. Vi är jättenöjda med honom, men jag tror annars att Gidde kommer lämna medelmåttor överlag...
Har en (tyvärr). Stor, klumpig och fullständigt oduglig. Vass kan man dock absolut inte kalla honom, tvärtom, väldigt snäll och nästan utan personlighet på något vis, saknar utstrålning.
Körde ett snabbjobb med en tvååring e Gidde i höstas (en kompis äger och tränar) när han skulle gå i kortvagn första gången på banan. Stor och snygg och inga olater, han hade lätt för sig som det kändes. Körde 30/2140 meter utan problem. Två veckor senare gick han premie för Lasse Lindberg på 30,7 på en 2 sekunder tung bana utan att vara bottnad över huvudtaget.
Allts såg bra ut och kval väntade när han tydligen gjorde illa sig allvarligt i hagen men är på gång nu igen.
Det är den ende Gidde Palema-hästen jag sett "live" och även om just den här är vass på hemmaplan så var det en i mitt tycke fin travare i alla fall.
Hmm, verkar vara lite blandad kompott bland Gidde-ungarna. Personligen tror jag inte riktigt på honom som avelshingst, men jag har sett några riktigt fina efter honom (Nikita Rhode tex).
Men ni som har hästar "utan personlighet" t ex - kan det bero på mammorna eller är det ett gemensamt drag från Gidde (eftersom det var flera som hade liknande erfarenheter)?
Ska upp till Palema och hälsa på 2 små damer snart... Den ena är en 2006:a med Alf Palema som far, den andre är en 2005:a med Gidde som far. Kan vara kul att följa dem och se om det är något större skillnad på dem.... De har samma mor, och min gamla tant som mormor så jag vet vad jag kan vänta mig från stosidan i alla fall...
Hästmänniskan Naturligtvis kan det hända. Men i mitt fall så under de senaste 10 åren så har jag bara haft en längre period med två skadade hästar där...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.