Genväg till skrivbordet

M

månsken

Jag har lyckats fippla bort den lilla ikonen "Genväg till skrivbordet" i menyraden längst ner. Hur få tillbaka? Jag klarar mej inte utan den! :D
 
Sv: Genväg till skrivbordet

Tack :bow: Min har också försvunnit.

Men det funkar inte att dra den från skrivbordet till snabbstartmenyn?
 
Sv: Genväg till skrivbordet

Haha, varför provar du inte istället för att fråga... :rofl: ;)

Om genvägen ligger på skrivbordet så är det bara att dra den till snabbstarten. Om du vill kopiera den dit klickar och drar du med höger musknapp istället för vänster och väljer "kopiera" i menyn som kommer upp när du släpper ikonen. Eventuellt kan du behöva högerklicka i snabbstarten och välja "lås upp verktygsfält" medans du opererar på det.

***edit: det kanske inte var en fråga utan ett påstående? nåja. svaret är samma i vilket fall.
 
Sv: Genväg till skrivbordet

För XP: Högerklicka på aktivitetsfältet, välj "Egenskaper", bocka i rutan "Visa snabbstartsfältet".
 
Sv: Genväg till skrivbordet

Jag må göra helt fel (men jag följde instruktionerna!!), för det funkar inte! :o
Har provat på 2 datorer och resultatet blir samma: Filen på skrivbordet ser konstig ut och om man drar den till snabbstartmenyn och försöker klicka på den händer inget.

Hjälp...? :angel:
 
Sv: Genväg till skrivbordet

Det funkar för mig. fast jag skriver koden i notepad som:

Kod:
[Shell]
Command=2
IconFile=explorer.exe,3
[Taskbar]
Command=ToggleDesktop
 
Sv: Genväg till skrivbordet

Kunde dra den dit, men det blir ett likadant fönster som tex ett internetfönster i nederkanten, och det händer inget när jag klickar på den?
 
Sv: Genväg till skrivbordet

Jaa, med din kod funkade det, moiran! Tackar! :bow:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 794
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 004
Senast: Blyger
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 572
Senast: Svartkatt
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 759
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp