Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur har ni löst den biten, ni som inte är gifta?
Det skulle vara skönt att ha allting sånt är ordnat innan barnet föds.
Har ni ordnat det innan eller väntat?
Jo, vi har ju börjat prata om det nu att det kan vara lämpligt att ordna det, är ju bf 26/12 så tiden börjar dra ihop sig.
Tänkte inte ens så långt som att det värsta kan hända mig
Ring direkt på måndag!
Min BM påminde mig och tyckte jag var lite sent ute när jag ringde för ett par månader sen.
vi ordnade det efteråt då vi blev kallade till ett möte för att fastställa faderskapet. då tog vi allt på en gång.
Och när sambon ringde till vår kommun för att vi ville ha alla papper klara innan förlossningen sa de att DET hade de aldrig hört talas om utan det var bara vackert att vänta tills bebisen var född........
Var detta i nutid?
Då tycker jag ni borde fråga om just hur de tycker ni ska göra om om om det värsta händer och någon av er dör innan eller i samband med barnets födelse. Om pappan dör utan att ha skrivit på faderskapsbeviset så är ju barnet i princip faderlöst och har heller ingen automatisk arvsrätt efter pappan. Om mamman dör så krävs en utredning för att han ska få ta med sig barnet hem från BB.