gel seat-saver

J

jagvillvaraifred

Får man lov att tävla med geal seat-saver i ponnyhoppning lokalt?
Jag har väldigt problem med mitt rygg (men även sittbener som skaver och ger sår)?

Kan man annars få dispans om man får läkarintyg?

Sv: gel seat-saver

typ som en gelpad fast man har den på sadeln så man sitter på den (tror jag?!)

jag tror inte det skulle vara något problem, är ju inget som stör hästen eller ger dig 2försprång" el va man ska säga.

Står inget i TR (Hoppning) om att du inte får ha det, snarare står det "Sadling är i princip fri", så det är nog inga problem.

Badtz Maru skrev:
Står inget i TR (Hoppning) om att du inte får ha det, snarare står det "Sadling är i princip fri", så det är nog inga problem.

okej, tack. :banana:

altså det är en gélepadd som man fäster ovanför sadeln.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 424
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 423
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 480
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben