Ge ersättning

Diana

Trådstartare
Jag ska vara borta från lilla E några timmar imorgon, är det dumt att ge honom ersättning istället för att pumpa ur? Jag tycker det är lite bökigt att pumpa ur, det kommer ju typ inget lr det tar lång tid iaf. Vad är nackdelen med att ge ersättning?

Har försökt ringa BVC men hon vi går hos är ledig och den andra svara inte, men jag ska fortsätta ringa.

(Har köpt Nan 1 och tänkte självklart testa innan att han äter det)

Sv: Ge ersättning

Ersättning har funkat bra för mig med båda mina.. Nackdelen är väl snarare att om du är borta ofta, (nu spånar jag, har ingen aning om hur du gör:D) så kan du dra ner mjölkproduktionen om du inte pumpar.

Jag tycker inte att det är dumt, men som du skrev testa att ge det idag så du vet att han tar ersättningen.

Det finns inga nackdelar med att ge ersättning nån gång ibland. Ibland kan nåt enstaka barn vänja sig vid flaskan och vägra tutte men det tycker jag inte du ska ta med i beräkningarna eftersom det bara handlar om då och då. Jag tyckte också det var bökigt att pumpa efter ett tag så min fick också ersättning om jag skulle något. Lätt och praktiskt och inte lika dyrbart som de där dropparna man pressar ut med pumpen.

Självklart kan du ge "Liten" ersättning!
Om du ammar som vanligt annars så lär det inte påverka mjölkproduktionen om du ersätter ett mål då och då vid enstaka tillfällen.

Det är ju många som ammar först och ger lite ersättning efteråt för att barnet inte blir mätt av olika anledningar, det går oftast hur bra som helst under lång tid.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 083
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Förlåt på förhand för långt inlägg! Kort om min häst: D-ponny, 23 år, tunn och muskelfattig men frisk för övrigt innan detta. För ca 2...
Svar
17
· Visningar
1 900
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 326
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 366
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar