Status
Stängd för vidare inlägg.
I

Irre-76

Hinner inte just nu att berätta min historia kring en GBS infektion jag fick när min dotter låg i livmodern och hon också fick det då, men hon lever, men vägarna har varit långa, och vården och informationen innan min dotter föddes har varit urusel!!!
Även efteråt fick jag noll information och ingen testade mig trots feber m.m när jag gått över tiden nästan 3 veckor och ingen förklaring för febern fanns, barnmorskan skickade hem mig.

Tester tas på alla gravida i USA, varför ska det vara så svårt här?
Dela med er av era historier, så kan vi här hjälpas åt att ge information till dom som inte har en aning om detta då vården inte är så hjälpsam att dela med sig av informationen på MVC och barn dör eller blir sjuka......

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Gbs!

zilla skrev:
Vad är gbs ???

Läs mer här:

http://hem.passagen.se/babysida/gbs.htm

och blir du mer intresserad så sök på www.google.se på gbs-sidor på svenska så får du upp hur mycket information som helst...

Var tredje gravid kvinna har det och får barnet det så kan det dö i värsta fall. Att upptäcka detta görs med ett enkelt urin eller blodprov och hjälper med en enkel antibiotikakur i tidigt skede. Så enkelt istället för att riskera att ens barn dör...
Jag ska snart skriva min historia, men på denna sida uppe finns två andra historier...

Sv: Gbs!

Irre-76 skrev:
Tester tas på alla gravida i USA, varför ska det vara så svårt här?

det disskuterade vi också i vår föräldragrupp.. varför är sverige så naiva eller så efter?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 198
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa Är i en blandning av hopp och förtvivlan just nu. För att försöka göra en lång historia kort blev min gosse sjuk i mitten av december...
2
Svar
33
· Visningar
7 835
Senast: Hund!
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Som en person med flera hälsoproblem genom livet som vården inte har kunnat hjälpa, så har jag kommit att fundera en hel del över just...
2
Svar
30
· Visningar
4 903
Senast: TinyWiny
·
Övr. Barn Jag vill börja med att be dig som upptäcker att du känner mig antingen slutar läsa eller berättar för mig att du läser... Det är ingen...
17 18 19
Svar
369
· Visningar
33 230
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30