Status
Stängd för vidare inlägg.
I

Irre-76

Hinner inte just nu att berätta min historia kring en GBS infektion jag fick när min dotter låg i livmodern och hon också fick det då, men hon lever, men vägarna har varit långa, och vården och informationen innan min dotter föddes har varit urusel!!!
Även efteråt fick jag noll information och ingen testade mig trots feber m.m när jag gått över tiden nästan 3 veckor och ingen förklaring för febern fanns, barnmorskan skickade hem mig.

Tester tas på alla gravida i USA, varför ska det vara så svårt här?
Dela med er av era historier, så kan vi här hjälpas åt att ge information till dom som inte har en aning om detta då vården inte är så hjälpsam att dela med sig av informationen på MVC och barn dör eller blir sjuka......
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Gbs!

zilla skrev:
Vad är gbs ???

Läs mer här:

http://hem.passagen.se/babysida/gbs.htm

och blir du mer intresserad så sök på www.google.se på gbs-sidor på svenska så får du upp hur mycket information som helst...

Var tredje gravid kvinna har det och får barnet det så kan det dö i värsta fall. Att upptäcka detta görs med ett enkelt urin eller blodprov och hjälper med en enkel antibiotikakur i tidigt skede. Så enkelt istället för att riskera att ens barn dör...
Jag ska snart skriva min historia, men på denna sida uppe finns två andra historier...
 
Sv: Gbs!

Irre-76 skrev:
Tester tas på alla gravida i USA, varför ska det vara så svårt här?

det disskuterade vi också i vår föräldragrupp.. varför är sverige så naiva eller så efter?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Är i en blandning av hopp och förtvivlan just nu. För att försöka göra en lång historia kort blev min gosse sjuk i mitten av december...
2
Svar
33
· Visningar
7 745
Senast: Hund!
·
C
Hästhantering Hej! Det är såhär att jag har ett 4årigt sto (egen uppfödning). Ska försöka förkorta historien något. Hon har gått i lösdrift större...
Svar
13
· Visningar
1 577
Senast: sandrafors
·
  • Låst
Övr. Barn Här kommer hela historien. Jag och mitt ex, alltså mamman till barnet det hela handlar om, separerade i december när hon fortfarande...
13 14 15
Svar
297
· Visningar
25 033
Senast: Snurrfian
·
P
Småbarn Dottern som nu är 15 månader ratar mat med bitar till lunch och middag. Vi har försökt med matburkar och egen lagad mat, med sås och...
Svar
9
· Visningar
983
Senast: Mitten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp