Sv: Gärds!

Men är inte detta ganska typiskt fälttävlans hästar?? De går kanon på träning och sen är lydnaden som bortblåst efter hinder nr 2 i banhoppningen....för att sen återkomma till perfektion i terrängen...:smirk:

Jag upplever iaf detta med min för tillfället...känns ganska skönt för mig att du som rider högre har samma "problem"!

jag hänger också på;)

Dressyren kändes helt katostrofal efter att ha varit riktigt fin på framridningen så släppte allt stöd och hon gick inte alls fram till handen. Jag var övertygad om att det skulle hamn runt 60 straff. Döm till min förvåning när det slutar på drygt 48:o. domaren måste ha haft ketchup i ögat eller nåt:rofl:

Hoppningen gick bra var i och kände på någon men de bestämmnde sig att ligga kvar.

Terrängen gick riktigt bra. Har nytt bett nu och det går faktisk att bromsa:):). Det var endast i en vänster sväng mot en spets vi var ute och sprang där vi inte skulle:smirk:

Slutade iaf på dressyr straffen och vann yr klassen:D

ja och dom är ju inte dumma dom där djuren, på tävling kan man inte ta tag i det som hemma. man lägger inte gärna en volt eller gör halt och ryggar mitt under banhoppningsprovet.
jag gillar inte att "bråka" med hästen när jag rider fram så jag lät henne komma undan med att spela Allan på framhoppningen och då kan jag ju inte förvänta mig att hon ska lyda bättre när jag
väl kommer in på banan... så jag har mig själv att skylla, jag trodde att vi var kapabla att oss runt felfritt även om lydnaden inte var 100, surt sa räven
Nä nu ska det bli bättre ridning i Aalborg!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 142
Senast: ameo
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 598
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 310
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Livet som 50+kvinna Jag ramlade av hästen i våras. Hade precis köpt ny säkerhetsväst. Gjorde förbannat ont och jag fick åka in till...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 071

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka