Sv: Gärds!

Härligt att du kommer in och hjälper lite :D

Nu måste hon rida hon Narcissa :D

Tyvärr kan jag inte det för min häst visar återigen hälta. Det är för jäkla tråkigt. Jag hoppas att det går bra för er andra. Själv ska jag ringa och boka hältutredning på kliniken nu. :(

Fan vad synd!!

Denna tävling driver mig till vansinne. Jag skulle åkt nu på morgonen eftersom min samåkning behövde åka idag men..

Igår kväll upptäcker dom att bilen bara får dra en häst- sorry Emma. Fan! Tack!

Jag höll på att ge upp, men hade en sista chans, och den fick jag!
Får åka glassig lastbil ner istället, lördag em.

Man funderar ju på om det verkligen är meningen att jag ska rida denna tävling...

Fan vad synd!!

Denna tävling driver mig till vansinne. Jag skulle åkt nu på morgonen eftersom min samåkning behövde åka idag men..

Igår kväll upptäcker dom att bilen bara får dra en häst- sorry Emma. Fan! Tack!

Jag höll på att ge upp, men hade en sista chans, och den fick jag!
Får åka glassig lastbil ner istället, lördag em.

Man funderar ju på om det verkligen är meningen att jag ska rida denna tävling...

Det är inte bara meningen utan det kommer att gå fullkomligt strålande och du och Hunter kommer hem med en delad blågul i nävarna....:bump::bump::bump:

Ja, det är väldigt tråkigt. Jag hoppas på det bästa men det känns inte bra. Han är ändå 15 år nu och en tung häst. Jag är rädd att det är förslitningar. :(

Sen kommer ju inte Nittionio och ger goda råd..........ont sedan Segersjö.....Däremot startar min gulleplutt i den *-iga så pappa åker och smygtittar!!

Lycka till allihop!:bump:

Sen kommer ju inte Nittionio och ger goda råd..........ont sedan Segersjö.....Däremot startar min gulleplutt i den *-iga så pappa åker och smygtittar!!

Lycka till allihop!:bump:

Pratade med din pappa idag vid vattnet. Fick rapport om coffinen hos er så vi får väl ta en tur norrut nästa år. :idea:

*KL*

Ragnar var så duktig idag. Första lästtstarten. Han fick 60 i dressyren vilket är fullt gdk då han inte orkar bära sej ett helt program ännu. Hoppningen gick jättebra fram till nästsista hindret där han tänkte vägra men kom på sej att det var lika bra att hoppa men rev kraftigt. Ryttaren som tänkte vara med när han vägrade tappade ena tygeln och häll på att styra honom bort från sista hindret men i sista sekund fick hon honom att styar emot och hoppa men bommen föll... MEN han tog tag i problem och var positiv. Kul :-)
I terrängen nollade han men fick tidsfel. Det tar lite tid när man travhoppar första hindret. Matte har glömt att träna på att det kommer en häst i full galopp rakt emot en och ska hoppa samtidigt. :) Annars jättefin på både grav, studs, spets och smalhinder.

Tilda fick 2 ner i hoppningen och nollade på hinder i terr. Jättefin runda! Dressyren däremot var en liten domargrej. Men Tilda lyssnade på andra och var nöjd trots allt.

NA NA NANNNA NA JAG ÄR LYCKLIGASTE BUKEFALISTEN IDAG!!!!!!!!!!!!! :banana::banana: (de får jag väl!!??)

Min pålle debuterade *-igt, för övrigt hans andra tävling på 1½ år. Emelie red fantastiskt, jag är djupt imponerad! Hon såg till att rida in honom till en placering i seniorklassen! :love:

Idasagare: Ni är hjärtligt välkomna, vi har två (!!) jättefina coffinhinder, ett för ponny/unghästar och ett för stora hästar. Ni får väl passa in midsommar och dela detta med oss och alla andra trevliga värmlänningar!!;)

Jag sällar mig till dig i dansen:banana:

Min älskling var helt underbar idag:love:. Vi gjorde första försöket på *-ig i år (om vi undantar Falkenberg)och fjärdetotalt. Hade en ok dressyr på ca 58 straff och lyckades rulla ner en bom i hoppningen. Sen i terängen var han fantastisk, inte ett tveksamt ögonblick:bump:. Dock så red jag rätt långsamt och var 26 s över tiden. Oj vad mycket tyckte vi och åkte hem eftersom jag låg långt ner inför terrängen... Senare när vi kommit hem så ringer en kompis och berättar att jag blivit placerad både i senioravdelingen och i DM:bump:
Fantastisk första *-iga vi genomför och placerad.

Jag fick tillbringa sena kvällen på akuten, jag..

Dressyren var kanon! Inte ofta jag kommer ut från dressyrbanan och är nöjd, men det var jag igår! Kändes som jag skulle hamna under 50 straff men fck 52..

Han hoppade också super till hinder nr 5, en mur, där jag klantade mig, vi kom emellan 2 galoppsprång, jag blev osäker, han blev osäker och hoppade rakt in i muren. Jag flög som en vante och landade på axeln, aj aj...

Läkaren var övertygad om att nyckelbenet var av, men blev väldigt fövånad när inget syntes på röntgen. Hon skulle granska plåtarna ytterligare. Om det inte känns bättre ikväll, måste jag åka tillbaka, och just nu gör det fortfarande förbannat ont, trots verktabletter, så jag vet inte vad det är...

Jag hoppas verkligen det blir bra så jag kan rida mantorp.

Och ja, jag ska rida mer banhoppningen :smirk::crazy:

*kl*

Mitt dressyrprogram började ovanligt fint, hästen var avspänd och lydig. Inga fnys och pys eller stegringar och kast åt sidan, varken på framridningen eller när vi red runt dressyrbanan. Därför var jag inte alls beredd, när hästen helt plötsligt i vänster galoppen strax före kortsidan innan enkla bytet fick syn på konen med bokstaven A som stod utanför banan, och som en blixt från en klar himmel tvärnitade och kastade sig in mot mitten. Jag tappade stigbyglarna och kom av mig lite men kom i gång ganska snabbt igen. Men bortsett från denna fadäs kände jag mig ändå nöjd så jag blev allt lite besviken när jag såg mina dressyrstraff, drygt 58, hade hoppats på lite lägre (jag fick en 3a på momentet med enkla bytet)...

Min fina lydiga häst var helt som bortblåst 20 min efter avslutat dressyrmoment och en demon hade intagit hästen
när det var dags att hoppa. Herre jösses alltså. På hoppträningen i torsdags hoppade hon som en dröm och jag började fundera på att kanske kanske våga starta en 145 hoppning med henne i höst.
Hinder 1 var väl ok men när jag vänder upp mot 2 och hästen får syn på det, språnget hon gör ca 10 m framför hindert är ungefär lika stort som det hon gör över. På linjen mellan 3an, 4an och 5an rusar hon rakt in i botten trots mina försök att bromsa. Backa av finns inte. Noll respekt hos hästen för dessa "små hinder" och det är inte så lätt att få till en rytmisk ridning.

Men i terrängen gick hon mycket bättre, hon var laddad men klok, backade av själv och allt kändes lätt lätt lätt. Jag
slappnade av väl mycket och glömde bort att man ska inte bara komma över hinder felfritt utan man har en tid att
passa också... Visserligen så ville jag ta en lugn runda och inte riskera något eftersom vi åker till Aalborg på onsdag
men lite fortare kunde jag ridit utan att vi hade behövt jobba ihjäl oss...

Återkommer med bilder :D

oj vad tråkigt, jag undrade vart du tog vägen, tänkte jag skulle hälsat på dig innan terrängen.

jag tror att han var ganska "snål" i sin bedömning dressyrdomaren, jag låg ungefär i mitten efter dressyren på mina 58 straff och rundan igår kändes otroligt mycket bättre än Falkenberg och Trossnäs då jag red på 55 resp 52 straff..

hoppas du känner dig bättre snart så att det blir start i Mantorp.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 142
Senast: ameo
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 598
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 310
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Livet som 50+kvinna Jag ramlade av hästen i våras. Hade precis köpt ny säkerhetsväst. Gjorde förbannat ont och jag fick åka in till...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 071

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka