Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4
Nej, jag skulle inte försöka arbeta henne i en högre form för att få upp henne från framdelen, hon har nog inte styrka för det än och på de bilder du har lagt sänker hon snarare överlinjen mer och hamnar mer på framdelen. Prio ett måste ligga på att stärka henne (i en lägre form), så hon orkar bära upp sig från framdelen - men det går inte i en handvändning!
Först när du har en häst som är starkare kan du begära mer samling vilket en högre form innebär.
Så resonerar jag, fortsätt kämpa!
Tack för dina tips!
Jo, hon har lagt på sig en del, hon har haft hovledsinflammation båda fram under våren och när gräset kom så gick det fort =( Vi som hade kämpat hela vintern med vikten.... (köpte henne förra sommaren)
Nu går hon på kraftigt reducerat bete men träningen får vi ta det lugnt med och ta i försiktig takt så vi inte får återfall, därför jag har sökt en högre hållning för att få henne av framdelen, fick det som ett tips men om hon spänner sig med det arbetssättet så kan det ju inte vara bra även ifall hon avlastar.
Nej, jag skulle inte försöka arbeta henne i en högre form för att få upp henne från framdelen, hon har nog inte styrka för det än och på de bilder du har lagt sänker hon snarare överlinjen mer och hamnar mer på framdelen. Prio ett måste ligga på att stärka henne (i en lägre form), så hon orkar bära upp sig från framdelen - men det går inte i en handvändning!
Först när du har en häst som är starkare kan du begära mer samling vilket en högre form innebär.
Så resonerar jag, fortsätt kämpa!