Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4
Nu baserar jag min kritik på vad jag tror mig minnas från förr, så det kommer vara en del frågetecken som du säkert kan svara på.
Men jag vill minnas att hon gick emot en del förr? Och nu ser det ju ut som att hon ger efter lite väl mycket
men ofta så blir det ju lite ketchupeffekt innan man hittar balansen, alltså tror jag att ni är på rätt väg. Jag tycker att du gör rätt i som skiter i var nosen är, men kanske ska du fokusera lite mer på driv bakifrån för att motverka att hon faller fram som hon verkar göra utifrån bilderna.
Annars tycker jag hon ser ut att vara mer balanserad och "med på noterna" än vad jag minns.
En sak som jag ser att du gör på flera bilder (som min tränare ständigt bannar mig för, det är säkert därför jag direkt la märke till det på dina bilder
) är att du tar in innerhanden. Om du tittar på näst sista bilden där hon travar så tar du istället ut handen och leder, ser du vilken skillnad det är på den bilden? Hon skjuter inte ut bogen till vänster på samma sätt på den bilden, vilket hon ser ut att göra på en del andra.
Jag gissar att hon är svag i vänster och gärna vill skjuta ut den bogen och trampar över med höger bak, trycker gärna utåt i höger varv?
Testa att ha ett långt dressyrspö i vänsterhanden så kan du använda det som extra petpinne och få in bogen bättre.
Men som sagt, på den näst sista bilden syns det att ni hittat dit stundtals i alla fall. Grattis! Ska bli kul att se henne igen om några månader när ni börjat komma åt hennes svaga sida, för om man utgår från hennes form på den näst sista bilden så tror jag att hon kommer se riktigt trevlig ut bara du får stärkt upp hennes vänstra bakben så hon får inte fuskar och ramlar ut åt sidorna, och då kommer även överlinjen sitta som en smäck!
Jag tycker hon verkar så himla charmig, och jag tycker faktiskt att det ser ut som att ni kommit långt i eran kommunikation, så det lär inte bli några problem att jobba vidare på formen. Så himla roligt med när man har en tränare man verkligen trivs med, det är guld värt!!