Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Firmakeppni är en annan sak, det kan jag hålla med om. Jag pratar om de vanliga klasserna. Där det förmodligen är samma sak, att det ser illa ut i somligas ögon att rida en "fin" häst med höga benlyft. Tänkte bara ge ytterligare en åsikt om varför man ibland väljer att rida lätt klass på en till synes överkvalificerad häst.Om man känner sig "hotad" av att andra kommer tycka illa om ens eget startande i lättklass- då tycker jag det är dags att börja tänka efter hur man vill att andra ska tycka om en. Närmsta kretsen kommer helt klart att tycka det är underbart att det gick så bra. Nästan alla andra kommer bli besvikna, för i firmakeppni är det faktiskt inte SVÅRARE att rida elit än lätt. Det är bara hårdare motstånd.
Gillade klasserna på Falkis tävling!
Vi som är barn
Vi som inte töltar
Vi som aldrig tävlat
Vi som är nybörjare
Vi som varit med förr
Sen tror jag att om man vill ha en korrekt tävlingsbedömning så är ju inte firmakeppni rätta stället. Där är det ju tycke och smak som avgör, på tävling finns det ju andra regler.
Jag tycker att det var bra att de införde uppklassingen igen. Jag välkomnade borttagandet då det kom, men det finns alltid både en fram och en baksida på allt.
En energifattig häst lyssnar inte.. säger ryttaren öka så tar de ett tag innan den ökar, den tar inte i och arbetar inte heller rätt..
Energi innebär inte per automatik en tempoökning, tex kan en häst öka energin i te x trav och genom det gå från fyrtaktig till tvåtaktig enbart genom att öka påskjutet istället för att såsa sig igenom traven.
Det här har med lyhördhet att göra, och lydnad.
Tack för dina goda råd!
Jag har det problemet att jag gärna faller framåt, ska försöka lära mig att hantera det.
Borde nog gå på någon sits-lektion så jag verkligen lär mig hur jag ska sitta och hur jag inverkar på hästen.