gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

KL.

Här kommer två bilder på mig och Audur. Han är nyss helt igångsatt efter en skada. Tyvärr blev samtliga töltbilder katastrofala :)

p4240046_144744705.jpg

p4240161_144744802.jpg

INGEN som har nått ord att säga? :cry:

Vilken är den andra? :D

Vad också där nämligen, mamma och inack tävlade :)

Måste veta vem den andra är innan jag riktar mitt gnäll, men jag anser att samtliga finalister platsade i mellanklass. Din kille var iofs lite busig, men de övriga hade oerhört dålig stil när de startar lätt med så duktiga hästar (och ryttare)... (bitter ;) )

Jag tycker du skulle haft coca cola tröjan på dig istället ;) Fin hjälm och fint fluff har din pålle också :)

Tack Karin! :D Dig kan man lita på!

Ger mig själv lite konstruktiv kritik istället då. Upp med blicken och händerna och sitt ner i galoppen! Så! :D

Vill gärna ha en längre överlinje, så hästen sträcker ut ordentligt i balans!
Sen ja, sträck på dig, sitt på rumpan och upp med blicken ;)

Måste veta vem den andra är innan jag riktar mitt gnäll, men jag anser att samtliga finalister platsade i mellanklass. Din kille var iofs lite busig, men de övriga hade oerhört dålig stil när de startar lätt med så duktiga hästar (och ryttare)... (bitter ;) )

Pratade med en av dem som placerade sig i lättklass, hennes häst hade inte gått så bra på sista tiden, men i och med placeringen så skulle hon ställa upp i mellanklass nästa gång. Gillar hennes inställning. Jag kan nog hålla med om att det var rätt många fina hästar i den lätta klassen. Svår avvägning det där med klassval antar jag..

(Sen måste jag bara säga att jag tyckte att det var rätt dåligt att de inte hade grindarna stängda. Speciellt med så många hästar i rörelse...)

Händerna vet jag inte om du borde flytta upp, blicken-ja.. Men jag skulle nog vilja få honom att slappna av/lösgöra rejält innan du "plockar ihop" honom. (Särskillt om det gäller en igångsättning). Svårt att avgöra på 2 bilder så klart. :) Hur blir tölten? Du har inte lite att berätta om hur han känns? Tycker annars att han vinklar helt ok bak, så en lite mer rundad (ngt längre) överline borde inte vara så långt bort.

Jag håller med dig, folk bestämmer ju själv men jag blev lite chockad när det var så flotta hästar i lätt klass. Hade med ett 5 årigt sto som var på sin allra första tävling och kände att man inte hade mycket till chans...inte för att det är det viktigaste men ändå.

/Madde

Kan nog hänga samman med att de sk uppklassningsreglerna har åter börjat gälla, nu så får man alltså inte tävla lätt klass längre om man rider på 5,5 i alla klasser utom F2 lätt som har uppklassning vid 5 eller över. Detta gäller efter att man ridit 3 gånger på dessa poäng, och det behöver inte vara i följd.

2:à bilden, hästen till vänster.

Jag kom tvåa i fjol o funderade på mellanklass i år. Men så har kusen gått väldigt ojämnt på senaste tiden på grund av en ny inlärningsfas så jag tyckte vi passade bra i lätt. Nu gick han ju över förväntan när han väl gick :angel:. Han var något övertänd o det blev lite av varje.

Samtidigt är det ju en avslappnad tävlingsform o man ska ha kul. En bra form att komma ut med hästarna på tävlingsbanan för första gången.
Hur var hästarna i mellanklass? Hann inte se...

Kan nog hänga samman med att de sk uppklassningsreglerna har åter börjat gälla, nu så får man alltså inte tävla lätt klass längre om man rider på 5,5 i alla klasser utom F2 lätt som har uppklassning vid 5 eller över. Detta gäller efter att man ridit 3 gånger på dessa poäng, och det behöver inte vara i följd.

Detta var en inofficiell tävling, typ firmakeppni.

Kan ju vara så, detta var en firmakeppni, de är ju oftast lite som de är.. Det svåra är ju att det fanns lätt, mellan, elitklass+gubboch gummklass. I mellanklassen var det ju jättefina hästar som kanske skulle kunna vara i högre klass men kanske inte elit. Så jag tror att det är många som har svårt att bestämma vilken klass man ska/borde vara i.

Gäller detta per säsong eller hur är det?

T.ex om man tävlar 4 ggr per år och får 5,5 i de tre första tävlingarna då måste man rida öppen den 4e tävlingen. Får man "börja om" och rida lätt klass igen nästa säsong då eller ska man från och med den 3e tävlingen i år rida öppen klass i framtiden?

Eller om man får 5,5 i 2 av 4 tävlingar i år, följer det här med till nästa år då och man tar den 3e då och sen rider öppen klass?

Hoppas nån fattar vad jag menar:angel: :) Lite flummigt.

Gäller detta per säsong eller hur är det?
Poängen hänger med ekipaget mellan säsongerna tills de klassar ner sig genom att rida under uppklassningspoängen tre ggr om jag inte missminner mig. Däremot hänger det inte med hästen och ryttaren separat.

Senast ändrad:

Nedklassningen är faktiskt otydlig, den klargör egentligen bara nedklassning mellan A, B och C och nämner inte lätt klass.
Men annars gäller uppklassning i lätt klass totalt sett och inte per säsong som du skrev, och det handlar om att rida på uppklassningspoäng eller över och detta måste inte ske i följd utan efter tre gånger även om man tävlat 7 gånger så är man uppklassad varav tre av dessa är på poäng eller högre.

När vi ändå är inne på uppklassning. Är det fortfarande frivilligt att börja tävla öppenklass direkt utan att rida över kvalgränsen på lättklass tre gånger först? Där jag bor rider många erfarna tränare sina duktiga unghästar i lättklass fast de kanske lika gärna kunde rida öppenklass direkt eller i alla fall efter att först ha provat på en lättklasstävling.

Poängen hänger med ekipaget mellan säsongerna tills de klassar ner sig genom att rida under uppklassningspoängen tre ggr om jag inte missminner mig. Däremot hänger det inte med hästen och ryttaren separat.

Nedklassning finns i dagsläget inte.
Är man uppklassad så är man är som reglerna är nu.
Infon kommer från domarseminariet.

/MalinS

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Det skedde en liten konflikt på mitt arbete mellan min chef och min kollega (online så jag såg allt de skrev på den gemensamma gruppen...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 393
Senast: Ullmerkott
·
Svar
2 001
· Visningar
98 587
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
3 343
Senast: Catsu
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 176
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama