gångartbilder Konstruktiv kritik 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: gångartbilder Konstruktiv kritik 4

'kl'

Inte uppdaterat på ett tag men men :P

Vigdís och jag går ett steg fram och två steg tillbaka hela tiden men det känns ändå som det hänt vääldigt mkt sen jag köpte henne :) Hon är ju sån som gärna lägger sig i handen och springer och bara använder påskjutet istället för bärigheten men det börjar bli bättre, hon är ändå ganska stor (143 cm) och lång så det är mkt häst att rida ihop när hon väl lägger sig i handen. Men nu har vi börjat hitta varandra mer :)

http://www.facebook.com/album.php?aid=225669&id=583134638&l=ca452cdc0f

länk till hennes album på fb. De sista bilderna är de nyaste bilderna :)

kl*

Jag har börja töltsatt lill tjejen. Det blir lite trav och passtakt där emellan men ofta får jag in få fina töltsteg! Lite framtung då men äh ;) Begär inte så mycket just nu. Ska bli kul att börja jobba den på riktigt framöver.

32188533.jpg

32188534.jpg

32188536.jpg

Försökte även med lite trav efteråt (mjaa.. inte lika fyrtaktig men inte helt ren heller) Fick tipsen att tölta henne först och sedan försöka med traven vilket jag faktiskt tycker funkar bättre.

32188540.jpg

Undra om det var denna diagonalen hon hade svårare för
32188539.jpg

Tycker att hon ser fin ut! Hon kommer nog få ett stort steg när du kan samla ihop henne sen.

Skulle vilja ha lite mer aktivitet i bakkärran i tölten, men annars tycker jag att du ger henne en bra, fri form som inte ser för spänd eller ansträngd ut. Träna mycket start stopp, sidoförflyttningar eller öppna och ta tölten därifrån. Varva mellan den öppna formen i en fri tölt för att komma åt takt och vilja, och samlade igångsättningar och nedtagningar som stärker henne mer fysiskt.

Hon ser ut att ha gåt tner mycket i vikt också!

Vad snygg din brud är!

Det ser ut som att ni utvecklats sedan de första bilderna. Hon har en grym trav! Men ser bitvis lite framtung ut i tölten fortfarande.

Ja men visst :) O nu med sadel om den vill lägga på plats på plan yta så att säga så blir det ju lättare att jobba henne.

Tror jag kan kräva lite mer nu iaf.

Imorgon kommer en tjej hit och skall hjälpa mig:banana:

Oki ja men då gör du rätt i att låna ut och är det så att du inte vill rida längre kan du ju sälja han sen.
Att tröttna på hästar är helt oki att göra och är inge brottsligt..Det bästa är att man kan köpa ny sen OM lusten kommer fram igen .

Jag tror nog att din mamma älskar dig oavsätt vad du säger;) och om hon äger hästen så har hon väl igentligen all rätt att göra vad hon vill med hästen sin?? eller?
Kanske inte de du vill höra men det gör så ont i mig att se eller höra osämja mellan mor och dotter. Ibland kan det vara svårt men oerhört bra att svälja sin stolthet och bara ge en kram och säga hur mycket man älskar varandra istället för att bråka.

Hoppas allt löser sig för dig och att ditt liv blir underbart bra med.. eller utan hästar=)
Och hoppas du tittar in här endå och berikar oss bukefalister med dina tankar och ideer kring hästar.

Jag förstår hur du menar, men bara för att man är mor och dotter behöver man ju kanske inte komma överens om alla beslut även fast man älskar varandra längst inne....Gör ont i mig att höra att man alltid måste vara sams bara för att man är familj:p

Gör ont i mig att höra att man alltid måste vara sams bara för att man är familj:p

Jag instämmer! Vissa familjer består av medlemmar som helt enkelt inte drar jämnt. Då är det bättre att ta lite avstånd än att försöka tränga sig på varandra, det blir ingen glad av i sådana situationer (ta det från någon som vet ;)).

Ja, jag har ganska mycket erfarenhet av sånt här jag med...:angel:

Ja, och glad kan man vara ändå! Det handlar väl bara om att hitta lite balans.
Nej nu får ni ursäkta att jag gled iväg lite från trådens ursprungliga ämne :p

instämmer med de andra, det gör ont i mig när någon säger att man måste vara sams. Bara för att man är familj måste man inte vara identiska.

Hellre ta avstånd och vara sur än att ge en falsk kram för att men måste tränga bort alla dåliga tankar och känslor.

Jag förstår hur du menar, men bara för att man är mor och dotter behöver man ju kanske inte komma överens om alla beslut även fast man älskar varandra längst inne....Gör ont i mig att höra att man alltid måste vara sams bara för att man är familj:p

+1 på den!! Klokt sagt!

Dessutom, Niela: Jag tror knappast Michis har tröttnat på Erro och "ska köpa en ny sen". Hon är nog bara på en plats i livet då allting med hästar/stall känns som ett jobbigt måste. Jag vet, jag har varit där själv. Det bästa då är att ta ett break, och sen försöka reda upp allting annat i livet- och hitta ett roligare sätt att umgås med hästar! Sen kan man börja igen. Och jag tror aldrig vi kommer att se Michis med en annan häst än sin svarta pärla.

Själv är jag t.ex vådligt trött på skitväder, att ha långt till stallet, att skolan tar så mycket tid, så det blir ett tungt måste... Speciellt för mig som i 20 år hade hästarna på gården där jag bodde! Nu, som student boendes i stan är det ett helt nytt sätt att ha häst, och jag gilalr det inte..... Så Snorri får skrota runt tills vädret blir trevligare, då blir jag gladare och tycker det är roligare! I sommar flyttar vi till landet igen, så jag vet att nästa vinter i blir lika tung.

Det handlar ju inte om att jag tröttnat på SNORRI, bara på allt krafs runt om :P

Du har så rätt så Ia.
Och nä, det är pärlan eller ingen.

Känner lite ångest nu, den kom igårkväll när jag skulle sova och det gnager lite i magen.
Imorgon åker jag upp med honom, kommer inte bli kul att åka därifrån men jag vet ju att det är rätt för både honom och mig, så det blir bra!!
Nu är vi ju helt OT men men ..

Tänkte slänga in lite bilder på mig och Brimnir från Vedby boställe.
Komentera gärna!

Senast ändrad:

Så mycker konstruktiv kritik kan jag tyvärr inte bidra med, så okunnig som jag är, men jag tycker det ser trevligt ut! :)
Och jag avundas er avsaknad på snö :crazy:

Vilken trevlig häst! Stora rörelser och fint steg. Skulle gärna vilja se en lite längre överlinje bara!

Åh jag tycker det ser jättefint ut:laugh:!!
Men gud är de där bilderna tagna nu??? Ser de ut sådär i vissa delar av Sverige??? Jisses vad fusk!!

Jag som blir toklycklig när en liten plätt av vägen tinat fram

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Det skedde en liten konflikt på mitt arbete mellan min chef och min kollega (online så jag såg allt de skrev på den gemensamma gruppen...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 393
Senast: Ullmerkott
·
Svar
2 001
· Visningar
98 587
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
3 296
Senast: pepp
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 174
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama