U
Ullis
Jag ske eventuellt skaffa en häst. Det är en äldre herre som ska säljas och då jag inte vill ha någon yngre buse Utan en äldre herre som kan följa med mej ut på promenad med hundarna så passar just denna häst perfekt!
Nu är det så att jag bara red ca 2år på ridskola har efter det haft en sköthäst i ca 3år. Nu är det ca ett år sedan jag höll på med häst men vill verkligen köpa denna!!
Kan man försäkre en äldre häst?(om han är försäkrad när jag köper honom) Jag vet att man inte kan föräkra hundar som är äldre än 7år... hur är det med hästar?
Jag ska inte rida på honom (då han bara tar 55kg...) Men däremot ska han få gå med mej på prommisar och få ha mindre barn på ryggen ibland...
Han kan bli lite stel när hovslagarn varit där men annars är han pigg och glad
Är det nått man ska tänka på?
*hoppas någon kan svara*
//Ullis
Nu är det så att jag bara red ca 2år på ridskola har efter det haft en sköthäst i ca 3år. Nu är det ca ett år sedan jag höll på med häst men vill verkligen köpa denna!!
Kan man försäkre en äldre häst?(om han är försäkrad när jag köper honom) Jag vet att man inte kan föräkra hundar som är äldre än 7år... hur är det med hästar?
Jag ska inte rida på honom (då han bara tar 55kg...) Men däremot ska han få gå med mej på prommisar och få ha mindre barn på ryggen ibland...
Han kan bli lite stel när hovslagarn varit där men annars är han pigg och glad
Är det nått man ska tänka på?
*hoppas någon kan svara*
//Ullis