Jag må ha ganska många inlägg och ha varit medlem ett tag, men eftersom jag gick med för att spela ulvspel och de flesta av mina inlägg har varit i just ulvspelstrådar så ser jag mig själv som ganska ny här också - det är först på sista tiden jag "vågat mig" ut i resten av forumet. Så, min åsikt som ny: känner inte alls igen forumet som det beskrivs här i tråden...
Jag "känner" så gott som ingen här (de jag känner igen och har något slags individuellt intryck av är några som varit med i samma ulvlekar som jag), men jag har aldrig känt något slags motstånd mot att delta i trådar... Har jag något att säga/fråga som
jag tycker är intressant/relevant så skriver jag, har jag det inte så låter jag bli. Men jag kan inte påminna mig att jag någonsin känt "jag är nog inte välkommen i den här tråden/gänget", eller ens funderat åt det hållet... Jag har svårt att förstå hur det ens blir så? Jag är rätt säker på att mååååånga helt hoppar över att läsa vad jag skriver (tex för att jag tenderar att ha problem med att fatta mig kort
), andra läser men missförstår, och några få lyckas jag få till något slags framgångsrik kommunikation med. Men det är ju inte ett problem? Jag kan bara göra mitt bästa för att säga det jag vill ha sagt, resten vilar på mottagarna och dem har jag ingen kontroll över.
Just nu har jag något slags ilskeproblem och blir förbannad i typ varannan tråd jag läser - men det är ju
mitt problem (som mottagare), och därför håller jag mig härifrån så länge tills jag slutar överreagera så eländigt. (Eller ja, nu trillade jag ju dit igen och sitter här och skriver... Men jag
försöker i alla fall.)
Jag antar att vad jag försöker komma fram till är att jag nog inte alls förstår. Varken beskrivningen av gäng som håller ihop och inte släpper in nykomlingar (jag har som sagt inte märkt av det, och kanske är jag blind och dum men det visar ju å andra sidan att det inte
går att hindra någon från att delta - har någon försökt utesluta mig så har jag glatt knattrat vidare på tangenterna utan att bli det minsta hindrad
), eller att man som ny inte får uppmärksamhet... (Har jag ens förstått problemet rätt, förresten?
) Som sagt, vill jag skriva något så gör jag mitt bästa att vara tydlig och försöka göra mig förstådd. Sen är det upp till andra att välja om de läser, och om de i så fall vill reagera/kommentera. Om ingen reagerar på mitt inlägg så var det inte intressant då. Det betyder ju inte att ingen av mina andra tankar någonsin ska intressera någon annan. Visst, om jag hade skrivit ~1500 inlägg och inte fått ett enda svar, då skulle jag nog anse att jag inte hade något att tillföra ett diskussionsforum. Men har det någonsin hänt
någon? Jag tvivlar...