Annars så kan man ju vara litet kall och svara:
Så här
http://www.bukefalos.com/help/terms
fungerar det här.
Så här
http://www.bukefalos.com/help/terms
fungerar det här.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förlåt men du har ju bara postat sexton inlägg. Tycker du inte att det är lite för lite för att dra några slutsatser kring? Jag menar, det är säkert en stor andel av mina inlägg genom åren som inte har fått varken svar eller (numera då) gillanden. Det betyder inte att folk inte läser inläggen.Nu vet jag hur jag menar; alla roller är redan givna i Bukefalossamhället! Lika svårt som det antagligen är att flytta in i en liten by där folk bott i generationer lika svårt är det att komma in här. Ingen mobbar, ingen välkomnar , man syns mest inte. Blir inte bemött på varken det ena eller andra sättet.
Som sagt jag har läst här i många många år så jag har accepterat faktum, fortsätt roa, lära och uppröra mig trots att jag inte tycks fatta koderna.
lyckas aldrig komma med i samtalen
Släng av dig offerkoftan och var mer aktiv - och ge det tid.oftast inte blir bemött alls
Förlåt men du har ju bara postat sexton inlägg. Tycker du inte att det är lite för lite för att dra några slutsatser kring? Jag menar, det är säkert en stor andel av mina inlägg genom åren som inte har fått varken svar eller (numera då) gillanden. Det betyder inte att folk inte läser inläggen.
Det där med roller förstår jag inte. Det är snarare så att folk är olika, har olika intressen, olika saker som triggar känslor etc. Jag har mina intresseområden som jag gärna skriver om, andra saker intresserar mig inte ett skit. Min aktivitet förmedlar på så sätt lite en bild av vem jag är, men jag betraktar det inte som en roll jag har blivit tilldelad eller skapat i samspråk med andra bukefalister. Det är en "roll" jag har tagit.
Exakt, lite som på fejjan där man inte alltid kommenterar allt, eller ens trycker på gilla-knappen för att det kommer nåt annat ivägen och när man tittar igen så har inlägget vandrat iväg.Jag tror mycket ligger i det - buke är ett ganska pratglatt och snabbrörligt forum, många skriver mycket, och allt blir inte bemött.
Nu vet jag hur jag menar; alla roller är redan givna i Bukefalossamhället! Lika svårt som det antagligen är att flytta in i en liten by där folk bott i generationer lika svårt är det att komma in här. Ingen mobbar, ingen välkomnar , man syns mest inte. Blir inte bemött på varken det ena eller andra sättet.
Som sagt jag har läst här i många många år så jag har accepterat faktum, fortsätt roa, lära och uppröra mig trots att jag inte tycks fatta koderna.
Jag tror mycket ligger i det - buke är ett ganska pratglatt och snabbrörligt forum, många skriver mycket, och allt blir inte bemött. På andra forum där det händer mindre syns varje enskilt inlägg mer, tror jag, men här är det ganska lätt at försvinna i mängden av inlägg, framförallt på senior som väl är det underforum som rör sig snabbast. Så om man postar ett inlägg, kanske är borta ett par dar, då är diskussionen slut eller har gått vidare - det är också ett forum där man förväntar sig att folk svarar, annars går man vidare till andra diskussioner.
Fast om du har läst i så många år som du påstår så borde du veta hur det fungerar här, att komma in som ny och förklara för alla andra hur saker och ting fungerar är knappast mer lyckat här än IRL. Om du är bitter och besviken(?) för att ingen har å alla andra användares vägnar observerat att du är "ny" och hållit ett stort välkomnande så är det stor risk att du blir besviken även IRL.Nu vet jag hur jag menar; alla roller är redan givna i Bukefalossamhället! Lika svårt som det antagligen är att flytta in i en liten by där folk bott i generationer lika svårt är det att komma in här. Ingen mobbar, ingen välkomnar , man syns mest inte. Blir inte bemött på varken det ena eller andra sättet.
Det är en av de saker jag gillar bäst med buke - snabbt flöde, aldrig dött!Jag tror mycket ligger i det - buke är ett ganska pratglatt och snabbrörligt forum, många skriver mycket, och allt blir inte bemött. På andra forum där det händer mindre syns varje enskilt inlägg mer, tror jag, men här är det ganska lätt at försvinna i mängden av inlägg, framförallt på senior som väl är det underforum som rör sig snabbast. Så om man postar ett inlägg, kanske är borta ett par dar, då är diskussionen slut eller har gått vidare - det är också ett forum där man förväntar sig att folk svarar, annars går man vidare till andra diskussioner.
Eller så vet @vackerdag precis hur hen ska göra för att få den där responsen hen vill ha? Trådens ämne är klassiskt och brukar få fart på folk.Fast om du har läst i så många år som du påstår så borde du veta hur det fungerar här, att komma in som ny och förklara för alla andra hur saker och ting fungerar är knappast mer lyckat här än IRL.
Troll?Eller så vet @vackerdag precis hur hen ska göra för att få den där responsen hen vill ha? Trådens ämne är klassiskt och brukar få fart på folk.
Om hen har hängt så mycket här så borde hen veta vilka ämnen som brukar vara heta, eller i alla fall lite varma. Så något slags semitrollande.Troll?
Snarare dåligt tålamod och svårt att koncentrera sig, skulle jag tro.Troll?
Troll?
Jag har läst här sen forumet hette stallet och även skrivit i korta omgångar. Tyvärr passar jag inte in, lyckas aldrig komma med i samtalen här trots att jag gillar mycket av det jag läser. Bukefalos är delvis en frizon från den nya kalla omvärlden , här vågar folk stå för medmänsklighet i mångt och mycket. Så jag fortsätter att oftast bara läsa här och delta aktivt i andra intresseforum istället där jag konstigt nog alltid passat in.
Funderar därför på om TS reflektion har någon gnutta substans? Gammal är äldst och kom inte här o kom?
Kränkt är en livsstil för många, liksom diagnoser och sjukdomsältande. För att inte glömma offerkofte-folket.Men många gånger så har jag stött på trådar som är skapade av folk som känner sig kränkta
Vad är din poäng? Att folk inte ska få ha de åsikter de har eller att vissa åsikter inte ska få bemötas?Kan man bli hemmablind, så hemmavan att man inte märker att det bara är vissa åsikter och tyckande har blivit lite som vackerdag skrev?