@Monstermom fräckt! Du kan göra en halsduk åt mig i det mönstret å färgerna
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Monstermom fräckt! Du kan göra en halsduk åt mig i det mönstret å färgerna
No problem! Räcker det om den är... 5 cm lång?
Gjorde ett försök till, bytte färg så man kan se maskorna lite tydligare
Väääänta lite nu... Det där är ju inte alls samma!?
På fullt allvar, såg det inte förrän nu när jag la upp bilden...
Vafanken?
Den här ser väl mer ut "som den ska" eller?
Förresten det där när det är tre pilar.... Det är tre rader i själva mönstret - kan det ha något med det att göra?
Ah, det har du rätt i....Tycker du? Den var ju jämnare iom att jag inte gjorde så många misstag, men själva mönstret ser helt annorlunda ut för mig?
Mönstret:
1:a försöket:
2:a försöket:
Andra försöket är ju helt jämnt, symmetriskt eller vad man nu ska kalla det? Medan första försöket - i alla fall på övre halvan - är förskjutet åt varannat håll, vilket för mig ser ut mer som hur grundmönstret ser ut?
Jag gav i alla fall upp mönsterhjulen för kvällen och har försökt med det jag provade igår(?) med att göra mönster själv genom att lägga in andra färger. Jag tror jag behöver ett mönster att följa dock!
Fick till övergångarna jämnare nu så det inte blir så mycket hål (även om det är ett par... ), men själva "bilden" blev ju ful som stryk! The 80s have returned, eller nåt.
Fast nä, den här biten får du fundera vidare på så länge.
Det finns helt klart mönster med i alla fall tre pilar under R, och jag tror jag sett något med fyra när jag bläddrat också.
wtf?
Och det här förstår jag inte...
Alltså.Om man tittar på själva mönstret så är det ju tre rader där det är som bredast, en rad minskning, en ökning, tre breda - eller tänker jag fel?
WohooOoopsie... @Blacksmithfarm , aj fajnd samding...
Men vi kan ju konstatera att facit betyder att vi ser hur duktig du var!!!
(Begriper fortfarande inte riktigt hur mönstren funkar, men det är nog helt enkelt grundläggande Trasig Ägare.)
Wohoo
Jag hade lite rätt
Har en ny gissning på pilarna:
Tre är max antal de kan trycka på vare rad utan att det blir plottrigt. Är det fler rader än så som ska stickas på samma inställning blir det fler rader där endast de pilarna står. Typ två rader med två pilar på varje = fyra stickade rader med oförändrad inställning.
Så enkelt alltså? Inte någon konspiration om den dolda knappen som styrs av utomjordingar eller något sådant, utan bara tryck/lästeknisk anledning?
Jag tror du kan vara något på spåren.
De där med nålsögon måste väl göra liknande saker som de med nålsögon som du vet vad du ska göra med??OK hörni, dagens uppgift börjar nu! Tiotusen pryttlar för identifiering!
Vi börjar med kategorin "jag har ingen aning":
(Beklagar bildkvaliteten, hoppas det syns ändå! )
"Läser" från höger till vänster, uppifrån och ner.
1. 2 st snurrsaker, de har metallfäste som är till för att skruva fast vid tex en bordskant, de blå plast"hjulen" på ovansidan går att snurra på och har små hål ytterst i varje "arm". Fyra armar per hjul.
2. 2 st plast... koner? En försänkning i mitten med ett fyrkantigt hål i botten, för att fästas vid något?
3. En plast... mojäng. Det går spår i mitten och den är liksom ihålig...
(nästa rad)
4. Ett plasthjul, eller botten, eller något sådant. Rund, lite rundad botten men den står stadigt, fyra piggar inuti ringen...
5. En ljusblå plastsak med en rund upphöjning i var ände, de runda "pinnarna" är olika stora men har hål igenom sig som ser ut att vara lika stora.
6. En tung, svart metallsak, med som en näbb i vinkel med vad som ser ut som en omvänd kniv på...
(OK, nu blir det konstigt med ordningen här ser jag... Sorry! Tänk er breda rader, eller nåt. )
7. En lika tung svart metallsak med en lite uppvinklad "gaffel" längst fram. Väldigt stadig.
8. Fyra plastremsor med piggar på. Ganska mjuka.
9. En... nyckel till något? Metall.
10. En platt, ganska tunn metallkrok med ett hål i andra änden.
11. En rad med verktyg, sedd uppifrån och ner, ett med ett nålsöga i ena änden och en vinklad pigg i andra, en med ett nålsöga i ena änden och två vinklade nålsögon i andra, en "nål" med ett öga i var ände, och en ganska mjuk och spänstig krok med vassa, böjda piggar i ändarna.
12. Två långa, raka metallskenor.
Fortsättning följer...