Alltså jag vet inte jag måste se nån maskin framför mig känner jagMen det går ju inte! Hur trär du i tomma luften!? Tråden fastnar ingenstans om man bara drar den tvärs över den där metallsaken där det saknas ett spår?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alltså jag vet inte jag måste se nån maskin framför mig känner jagMen det går ju inte! Hur trär du i tomma luften!? Tråden fastnar ingenstans om man bara drar den tvärs över den där metallsaken där det saknas ett spår?
Jag ser inte ens metallplattan här?
Alltså jag vet inte jag måste se nån maskin framför mig känner jag
Japp nu ser jag den! Hmm, känns ju nästan som vi behöver ha lite syjunta och konsultation!
*kliar mig i huvudet*
Ser du den där överlagda, ljusgrå texten, det står Sewing Machines Plus tror jag? Precis till vänster om "S" i Sewing är plattans övre kant, sedd rakt framifrån med en grön och en blå spårmarkering. Det är alltså det spåret som den blå markeringen visar som "fattas" på overlorden här hemma.
ytterst märkligt. Nu var det ju längesen jag använde den (just för att jag inte fick till det) och kan tänka mig att jag svor över det där med... Jag hade nog vart "lat" och bara kört med tre trådar för att slippa bry mig om vart den fjärde ska ta vägenOK, såhär ser mitt trädningsschema ut
Och såhär ser maskinen faktiskt ut
Och jadå, den går att köra med bara en nål överst, och det är såklart en lösning. Men... jag vill ha koll på allt!
Man har alltså två (eller en) övertrådar och två undertrådar på overlorden? Och alla träs från "konerna"?
Man har alltså två (eller en) övertrådar och två undertrådar på overlorden? Och alla träs från "konerna"?
Det hade inte jag fattat innan
ytterst märkligt. Nu var det ju längesen jag använde den (just för att jag inte fick till det) och kan tänka mig att jag svor över det där med... Jag hade nog vart "lat" och bara kört med tre trådar för att slippa bry mig om vart den fjärde ska ta vägen
Det hade inte jag fattat innan
Mamma har en overlordFörresten, överallt läser man om hur svååååårt det är att trä en overlord - helst ska man inte göra det alls, man ska knyta ihop trådarna och dra dem igenom när man vill byta tråd! Nä. Det är inte ett dugg svårt faktiskt, tro inte på det där snacket. Det är lite småpillrigt att få tråden runt-och-igenom den där ena undernäbben, men inte alls någon hopplös uppgift.
Det är klart, om alla maskiner har annat trädningsschema än verkligheten medger så kan jag förstå att folk klagar. Men jag misstänker att så inte är fallet.
Så joina overlordgänget du med!
Den har skär, men om du inte kör tyget på det så skär den ju inte Men, det är ganska skönt att få undan lite överflödigt tyg från sömsmånerna, låt säga att du har 1 cm sömsmån, sytt ihop tyget och sen vill du overlocka kanterna så kör du ju overlordens söm så nära den första sömmen som du vill och blir då av med överflödet och får en smidigare sömsmånMamma har en overlord
Hur är det - skär den alltid, eller är det så att man kan välja det?
Är det ett och samma stygn liksom?
youtuba "how to use an overlock"Mamma har en overlord
Mamma har en overlord
Haha, det slutar väl med att jag råkar skriva How to use an overlordyoutuba "how to use an overlock"
Näe jag köpte den inte
Är den din?
Näe jag köpte den inte