R
Raderad medlem 6459
Den finns ju i Norge .Sen minns jag REMA 1000 Den finns väl kvar men inte i Sverige tror jag?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den finns ju i Norge .Sen minns jag REMA 1000 Den finns väl kvar men inte i Sverige tror jag?
Vad jag förstår så fick de i konkurs men enskilda handlare erbjöds ta över och driva vidare "sin" butik och företagsnamnet.Det stog ju på wiki att de gått i konkurs. De kanske har ombildats då..
O'Brians minns jag och saknar.
Kom på en kedja som inte nämnts, Storcks. Vet inte hur pass spridd i landet den var? En billighetsaffär med allt från tavlor, porslin, husgeråd till kläder. Tror den lades ner någon gång i början av 2000-talet här i stan och jag saknar den än eftersom vi inte har någon liknande affär som typ Rusta eller ÖB.
Centaur i Täby? Nej, den finns inte längre.Finns Kentaur kvar? En hästaffär som låg i stockholm.
Vi-butikerna är numera Hemköp.Vivo bytte väl namn till Vi? Fanns en Vi- butik här i närheten men nu är det en Hemköp-butik. Vet inte om de köpte upp Vi eller om Vi avvecklades.
Jag jobbade ett tag på ett sådant i Göteborg/Kviberg har för mig att det hette Överskottslagret.Nutida "Ö&B" är en butik som säljer diverse olika saker, jag tror att förutom ett bassortiment, så är det partier med olika saker som inköparna "fyndat".
Gamla "Ö&B" sålde huvudsakligen verkligt militärt/statligt överskott, alltså allt från spadar, tomma ammunitionslådor, begagnade militärkängor, "lottapälsar", begagnade kåsor, yxor, militärfiltar i ylle (suveräna i hästvagnen/släden), till skrivbord, pärmar, arkivskåp,bokhyllor och t.o.m. militärfordon på vissa anläggningar.
Dagens "Ö&B" är inte samma sak, det är "bara" en affär, som har riktigt låga priser på en del saker...
Jag minns när det fanns bokhandlar...
Kom på en kedja som inte nämnts, Storcks. Vet inte hur pass spridd i landet den var? En billighetsaffär med allt från tavlor, porslin, husgeråd till kläder. Tror den lades ner någon gång i början av 2000-talet här i stan och jag saknar den än eftersom vi inte har någon liknande affär som typ Rusta eller ÖB.
Centaur i Täby? Nej, den finns inte längre.
Åh, där har jag handlat mycket som ponnyryttare .Centaur i Täby? Nej, den finns inte längre.
Var låg den?
Marknadsvägen, vid Täby c.
Duka - Sålde bestick och porslin.
Expert - Hemelektronik-kedja.
OBS! Interiör - Billighetsvaruhus. Är dock lite osäker på om det var en enskild butik (i södra Sthlm) eller del av en större kedja.
Vivo - Litet närlivs i Sthlms-förort på T med 8 bokstäver. Är dock även här osäker på om det var en kedja eller bara en enskild butik med det namnet.