Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sen minns jag förstås min barndoms hästaffärer. Russdog och Hardenborgs i Uppsala, Vapencentralen i Kalmar...
Vapencentralen i Kalmar...
Vapencentralen ja... Butiken med storhetsvansinne eller nåt...Åh, den minns jag också! Jag bodde inte i Kalmar utan i en annan stad och det var höjdpunkten de få gånger man fick åka dit. Ett helt annat utbud än det som fanns hemma hos Lantmännen (eller vad det hette på 90-talet). Minns att ett hett objekt där var de där samlarkorten som populära vid mitten av 90-talet. På senare tid fascinerades jag av så mycket äldre prylar som fanns kvar till försäljning (troligen beroende på det höga priset). T.ex. träns och bett av gamla modeller och som inte fanns att hitta någon annanstans.
Åh Tiimari har jag glömt! Den saknar jag medFinns Kentaur kvar? En hästaffär som låg i stockholm.
Jag måste vara helt borta men jag har inte ens märkt att Gallerix inte finns kvar. Inte onoff heller.
Jag saknar tiimari! Det var en rolig affär.
Kan va för att Gallerix fortfarande finns kvar .Jag måste vara helt borta men jag har inte ens märkt att Gallerix inte finns kvar.
Det stog ju på wiki att de gått i konkurs. De kanske har ombildats då..
PUB- det i Stockholm? FInns inte det kvar?En sådan här lista kan ju bli hur lång som helst....
- Mea (klädaffär på Hamngatan i Stockholm)
- Skoman (skobutikkedja)
- Gulins (Herrkläder - gick den upp i Lindex sedan?)
- H&M (som förr hette Hennes för dam) hade en herr och en damkedja med lite bättre kvalitet. Minns inte vad de hette (herrbutikerna tror jag började på C och dambutikerna ev på B?) Minns en herrbutik vid Hötorget och en dambutik i PK-huset på Hamngatan, men de fanns på fler ställen.
- Lucullus mataffärer (samma koncern som Vivo?)
- Champagne finns väl inte längre (modekläder, halvdyra märken)?
- Sergent Pepper (jeansbutiker/märke)
- SkoUno
- Randiga rutan (kläder)
- PUB (där jag jobbade en gång i tiden). Sorgligt att den vackra interiören nu har blivit hotell.
- Domus
- OBS!
- OBS!Interiör
- Bra (som blev B&W efter hopslagning med Wessels och nu COOP)
(@svea Åhléns och Tempo fanns samtidigt, först var för sig och sedan i samma kedja, men Åhléns var i regel större)
Inte som det var, nu är det typ småbutiker, finns säkert något bra namn för detta, som jag inte känner tillPUB- det i Stockholm? FInns inte det kvar?
PUB- det i Stockholm? FInns inte det kvar?
Nej det har blitt hotellInte som det var, nu är det typ småbutiker, finns säkert något bra namn för detta, som jag inte känner till
Inte Hötorgshuset väl? Eller? När skedde det?? Hur är det med Bohagshuset?Nej det har blitt hotell
Wessels kommer jag ihåg från när vi bodde i Uppsala. Nästan 35 år sedan. Den affären gjorde stoooort intryck på en femåring.Jag minns när Coops butiker hette Servus, Konsum och Obs, och så Domus-varuhusen förstås. Det var på den tiden Åhléns hette Tempo.
"Riktiga" uppsalabor minns när det som nu kallar sig "Stora Coop", som tidigare var B&W, hette Wessels.
Sen minns jag förstås min barndoms hästaffärer. Russdog och Hardenborgs i Uppsala, Vapencentralen i Kalmar...
Hötorgshuset. Öppnade i somras efter att ha varit helt stängt en tid.Inte Hötorgshuset väl? Eller? När skedde det?? Hur är det med Bohagshuset?
Wessels kommer jag ihåg från när vi bodde i Uppsala. Nästan 35 år sedan. Den affären gjorde stoooort intryck på en femåring.
Ha ha ha! Jag har också kommit bort där.Tiimari var rol
Enda gången jag gått vilse i en affär och tappat bort mamma och pappa. Tyvärr tror jag att det hittade mig innan de hann göra utrop i högtalarna...
Mique men har aldrig förstått om det är samma butik som går att söka på internet? Prylaffär med mängder av hjärtkuddar
Nutida "Ö&B" är en butik som säljer diverse olika saker, jag tror att förutom ett bassortiment, så är det partier med olika saker som inköparna "fyndat".Överskottsbolaget (ö&B) och JC finns då kvar här i stan iaf