Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag minns när Coops butiker hette Servus, Konsum och Obs, och så Domus-varuhusen förstås. Det var på den tiden Åhléns hette Tempo.
"Riktiga" uppsalabor minns när det som nu kallar sig "Stora Coop", som tidigare var B&W, hette Wessels.
Sen minns jag förstås min barndoms hästaffärer. Russdog och Hardenborgs i Uppsala, Vapencentralen i Kalmar...
Jag minns när det fanns bokhandlar...
Den i Enskede, har för mig man hade rabatt där om man prenumererade på Min Häst, eller något liknandeFölet ridsport i Gamla stan! Och vad hette ridsportsbutiken i Enskede, Blåsuts T-banestation?
Fast bokhandlar finns väl kvar?
(Och nu snackar vi väl inte om typ Akademi eller såna "kedjor"?)
Finns "kedje-oberoende" bokhandlare kvar också. Det närmaste exemplet jag kan komma på är i grannorten till min hemort
Inte alls som det var! Det fanns bokhandlar i minsta lilla håla, och flera stycken på större orter. Och så hade de böcker. Inte heller hade de samma böcker allihop...
(Jag älskar egentligen det större utbudet vi fått med internet - som inte fanns när jag växte upp @Dressyrtjejen_97 - men jag saknar ändå bokhandlarna. Jaja, vi har ju faktiskt biblioteken kvar i alla fall.)
Vi har en liten Tempo i bynEPA!! Och Tempo!
en liten överlevare finns hos mig!EPA!! Och Tempo!
Det är inte samma Tempo....Tempo och Konsum finns ju fortfarande?
Jag hade en Vivo i huddinge ocksåDuka - Sålde bestick och porslin.
Expert - Hemelektronik-kedja.
OBS! Interiör - Billighetsvaruhus. Är dock lite osäker på om det var en enskild butik (i södra Sthlm) eller del av en större kedja.
Vivo - Litet närlivs i Sthlms-förort på T med 8 bokstäver. Är dock även här osäker på om det var en kedja eller bara en enskild butik med det namnet.
Haha, då var det visst inte bara vårt centrum som hade enJag hade en Vivo i huddinge också
Vapencentralen i Kalmar...
Galne Gunnar