Men va? Finns inte de langre?
Vilken?
Nej, ingen av de finns längre...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men va? Finns inte de langre?
Ja precis.Var det en hamburgerrestaurang som låg i Jönköping?
Jo då...Ingen annan som köpte jeans o tröjor i Arbetarboden? När BARNET kom var det Polaren & Pyret som gällde.
Ha ha ha! Jag har också kommit bort där.
Finns kvar, bytt namn till ÖoB för att det inte säljs speciellt mycket armégrejer längre. Skulle ha förkortats till ÖB egentligen, men det ville inte den svenska Överbefälhavaren, så därför petades det in ett o mellan Ö och B.Överskottsbolaget
Är det någon Uppsala-bo som inte tappat bort sina föräldrar där? ^^ Det skulle vara roligt att se statistik över hur många gånger de var tvungna att ropa på föräldrar i högtalarsystemet :P
Haymarket by Scandic invigdes maj 2016, 405 rum i PUB-huset. Cubus och nån restaurang ligger i bottenvåningen.Inte Hötorgshuset väl? Eller? När skedde det?? Hur är det med Bohagshuset?
Och så fick man klappa hunden på HÅh Russdog var en favoritaffär när jag var så stor att jag fick/vågade åka till Uppsala utan vuxet sällskap. Hardenborgs tyckte jag var lite läskigt, de kändes som för "fina" för lilla mig så typ köpte gummisnoddar och katt-/hästgodis.
Säger fortfarande Wessels , alla vet vad det är. Ja i alla fall vi äldreWessels kommer jag ihåg från när vi bodde i Uppsala. Nästan 35 år sedan. Den affären gjorde stoooort intryck på en femåring.
Pappa gör det ocksåSäger fortfarande Wessels , alla vet vad det är. Ja i alla fall vi äldre
De gick i konkurs 2011Finns inte Vapencentralen i Kalmar längre?
Någon göteborgare här? Jag minns Wettergrens på Avenyn, Epa och Domus samt NK naturligtvis. Haglunds sadelmakeri var/är klassiskt, mamma köpte min första Stübben allround där 1970, då var jag 14 och fått stor häst. (Har fortfarande en troligen lika gammal Stübben när jag rider idag). Paley's och Bräutigams var älskade konditorier.
Det heter Wessels, inget annat!Säger fortfarande Wessels , alla vet vad det är. Ja i alla fall vi äldre