Gamla butiker vi minns

Någon göteborgare här? Jag minns Wettergrens på Avenyn, Epa och Domus samt NK naturligtvis. Haglunds sadelmakeri var/är klassiskt, mamma köpte min första Stübben allround där 1970, då var jag 14 och fått stor häst. (Har fortfarande en troligen lika gammal Stübben när jag rider idag). Paley's och Bräutigams var älskade konditorier.

Överskottsbolaget
Finns kvar, bytt namn till ÖoB för att det inte säljs speciellt mycket armégrejer längre. Skulle ha förkortats till ÖB egentligen, men det ville inte den svenska Överbefälhavaren, så därför petades det in ett o mellan Ö och B.
Jag jobbar där sedan 2008.

Åh Russdog var en favoritaffär när jag var så stor att jag fick/vågade åka till Uppsala utan vuxet sällskap. Hardenborgs tyckte jag var lite läskigt, de kändes som för "fina" för lilla mig så typ köpte gummisnoddar och katt-/hästgodis.
Och så fick man klappa hunden på H:)

Någon göteborgare här? Jag minns Wettergrens på Avenyn, Epa och Domus samt NK naturligtvis. Haglunds sadelmakeri var/är klassiskt, mamma köpte min första Stübben allround där 1970, då var jag 14 och fått stor häst. (Har fortfarande en troligen lika gammal Stübben när jag rider idag). Paley's och Bräutigams var älskade konditorier.

Evas Paley finns ju kvar :) Bräutigams också, men inte på sin gamla plats utan numera i Haga. Junggrens är väl också ett sådant där kondis som många har starka minnen från och det finns ju också kvar men jag har aldrig varit där.

Wettergrens på Avenyn blev väl Akademibokhandeln (liksom Wettergrens på Backaplan, fast det var Bokia en period också).

Liknande trådar

Mat Åt lite julmat idag till middag var 2 sorters sill, rödbetssallad, julskinka, vörtbröd, rödkål, några köttbullar och prinskorv. Lagom...
2
Svar
22
· Visningar
1 469
Senast: skogaliten
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
592
Senast: Myzan87
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 356
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 916

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka