Galoppträning

Weeazel

Trådstartare
Halloj

Tänkte bara fråga, vad kostar det på ett ungefär om man vill att sin häst ska stå i träning hos någon tränare på tex. Täby galopp, är det någon skillnad på kostnaden för arabiska fullblod och engelska i kostnad? :)
Tacksam för svar :bow:

Sv: Galoppträning

Kom igen nu allihopa *puttar*.
När jag läste det jag själv skrev såg jag att frågan kan misstolkas. Frågan är alltså hur mkt det kostar å låta sin häst stå hos någon tränare på tex. täby (alltså månadskostnad för stallplats, foder och träning, på ett ungefär alltså) och den andra frågan är om det är någon prisskillnad på att ha ett engelskt fullblod i träning eller ett arabiskt, eller är kostnaden den samma för träningen? :)
Supertacksam för svar :bow: :bow: :) :d

Det beror på tränare till tränare, men en professionel tränare i Sverige så ligger det väl från 8000 och uppåt i månaden, i England ligger kan kostnaderna uppåt 25 000 i månaden...

Vad jag vet så är det inga direkta pris skillnader för ett engelskt fullblod eller arabisk.

Men dom tränarna som har länge vart tränare tar oftast mer betalt än dom som precis tagit ut proffslicens.

Hoppas du fick någolunda svar på vad du vill veta!

6.000 - 8.000 kronor + moms i månaden är standard.

självklart men tog förgivet att han mena banan.;)..men kan kanske hade fel:d

Det tar lika mycket tid att träna ett fullblod som en arab och de äter i stort sett samma mängd. Skillnaden är väl att förtjänstmöjligheten på tränarprocenten ligger avservärt lägre på araberna än fullbloden i och med att de springer om mindre pengar.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 655
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 993
Senast: lizzie
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 353
Senast: hollypolly
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har lånat ut min ponny i sommar. Hade från början inte tänkt att göra det men blev tillfrågad från en bekants bekant som...
2
Svar
34
· Visningar
4 428
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar