galoppmänniskor

K

körsbäret

ni som är "galoppmänniskor" här (de flesta men men :p ) har ni gått gymnasiet? ni som inte är så gamla ännu, kommer ni att gå gymnasiet eller tänker ni hoppa av för att rida? Jag har fått för mig att det är ganska många galoppmänniskor som inte har gjort de, rätt eller fel?

Sv: galoppmänniskor

Har inte gått ut gymnasiet än och tänker inte hoppa av för att rida.. Galoppen är en hobby och har iaf inte i nuläget några planer på att ta ut licens, dessutom skulle jag förmodligen aldrig klara "viktkraven"..

ja går i nian nu, vill hoppa av för att åka till brittish racing school, men kommer inte få de för mina föräldrar. Dom jockeysarna eller som håller på me galopp som ja känner har gått gymnasiet så ja tror inte att de e något som e vanligt att man hoppar av.

Jag går i åttan men ska gå gymnasiet å ha galoppen som hobby, ja med. Kanske kan jag ta licsens för jag väger inte så mycke. Ska tyvärr flytta å där finns d nog inte så många galoppörer. :cry:

jag går i nian å kombinerar galopp me skolan, har det som en hobby... kommer aldrig bli nån jockey på grund av min vikt, men ska ta amatörlicens, men jag tror det är vanligt i andra länder än sverige, som tex här i spanien att man hoppar av skolan för att bli jockey....

Jag gick inte gymnasiet tyvärr. det är något som jag bittert ångrar nu när jag har passerat trettio och börjar inse att för dom flesta är galoppen en utmärkt hobby men inget man försörjer en familj på.
Så mitt råd till alla er yngre är att slava igenom dom där tre åren på gymnasiet INNAN ni börjar på heltid med galopp. OM ni senare skulle vilja plugga vidare så blir det lite lättare om man inte måste börja med att läsa in gymnasiet.
Låter skittråkigt jag VET och jag trodde inte alls på dom som förklarade samma sak för mig när jag var 15, sa att jag kommer ALDRIG att ändra mig............men,men 15 år senare har jag insett att det ultimata är att ha ett vanligt jobb och ha hästarna på sidan av!

Jag gick första terminen på hästhållnig, men lärde mej inget nytt o tyckte d var extremt tråkigt att traggla med nybörjar inlärning så ja börja jobba med galopp heltid 24/7 ist när jag var 16. Det är aldrig försent o börja plugga igen o till hösten ska jag läsa upp gymnasiekompetensen samt ett par extra ämnen! Men ni som har gymnasiet framför er bör fullfölja den utbildningen, hoppa av är inget att rekomendera!! Även om det var rätt för just mej då och jag har klarat mej utmärkt och lärt mej otroligt mycket och dessutom haft otroligt fantastiskt kul under min tid innom galoppen!

Men gymnasiet bör man gå och det är ju viktigt senare i livet!

Jag håller inte på med galopp längre, men jag har ingen gymnasieutbildning.
Efter att ha gått ut nian, började jag Induviduella Programmet, men klarade inte det, och fick gå om. Efter en termin hoppade jag av, då jag insåg att jag inte skulle klara det året heller.

Jag räknar kallt med att gifta mig rikt istället.

gifta sig rikt kan jag säga att även en "narutare" räknar med iskallt :angel:

gick gymnasiet, dock "fel" program... Narut med Biologi och Miljoinriktning... PISSTRÅKIGT.... ville bli veterinär... men att göra vattenprov å glo efter djur man ändå inte kan se kändes nåååågot trist...

började med galoppen SENT... 24år... köpte en galopphäst vid 25 (typ nyss)... hehe.... hållt på med hästar som hobby sen 10års ålder...

gå gymnasiet... möjligtvis sabbatsår... men alla som nån gång har slutat plugga vet hur j*a kul det är att börja igen.. NOT.. hehe...

jag går i nian å tänker gå i gymnasiet. tar nog däremot en sabbatsår och håller på med ridningen. än så länge så har jag det som en hobby..men ska ju ta licens;)

Så du har bestämt dig att göra det nu? Gu´va kul, ja lovar du kommer inte att ångra de!

Jag tog också ETT sabbatsår men kom aldrig tillbaka till skolan..............( eller man kanske kan ta 16 sabbatsår och SEN komma tillbaka?)

toughcookie skrev:
Jag tog också ETT sabbatsår men kom aldrig tillbaka till skolan..............( eller man kanske kan ta 16 sabbatsår och SEN komma tillbaka?)

hehe... do it do it ;)

sen är det ju roligare å ta studenten med sina kompisar, inte årgången efter lixom...

hur trist å trött man än är så är det nog bara å gå klart skolan å SEN roa sig :D
lätt å säga när man e "gammal"... men så ere ju ;)

Jag ska faktiskt börja läsa in gymnasiet till hösten fast det blir ju komvux förståss. Fast jag skulle nog passat ganska bra på vanliga gymnasiet!!!

Jag läser gymnasiet nu och det ska jag fortsätta med! Jag ska inte ha egen galopphäst förrens jag har läst klart! :banana:

Jag går i nian nu och jag tänker gå British Racing School i England, jag lägger inte så stor vikt på gymnasiet, då jag vet att det ärä galoppen jag vill hålla på med att och jag måste göra det nu för att annars så blir det försent. Gymnasiet däremot blir aldrig försent, och jag tror att jag, efter en underbar galoppkarriär kommer med glädje att börja läsa igen,.

Ni som inte har gått gymnasiet och råder oss att gå, kan säkert förstå att det inte är så mycket man lyssnar till när man redan har bestämt sig. ;P

Jodå, självklart har jag full förståelse men vad gör du om du kraschar i ett löp och aldrig mer kan rida?
Vad ska du försörja dig på då?
Sen är det ju så att det är FRUKTANSVÄRT svårt att slita sig från hästarna och börja plugga igen ;-)

Achron skrev:
Jag går i nian nu och jag tänker gå British Racing School i England, jag lägger inte så stor vikt på gymnasiet, då jag vet att det ärä galoppen jag vill hålla på med att och jag måste göra det nu för att annars så blir det försent. Gymnasiet däremot blir aldrig försent, och jag tror att jag, efter en underbar galoppkarriär kommer med glädje att börja läsa igen,.

Ni som inte har gått gymnasiet och råder oss att gå, kan säkert förstå att det inte är så mycket man lyssnar till när man redan har bestämt sig. ;P

Är det försent att göra "galoppkarriär" efter att man gått gymnasiet? Anser du dej för gammal då? Det kanske inte är så dumt att lyssna på andra som gjort samma "misstag" att inte skapa sej en bas först. Galopp kan man hålla på med under tiden man går i skolan. Det är faktiskt inte bara en dans på rosor, det finns en vardag även inom galoppen och de kan många gånger vara tuff.
Men man lär sig av sina misstag och det man förlorar är en massa onödig tid dvs. att behöva sitta och traggla sig igenom gymnasiet innan man kan skaffa sig ett hyfsat arbete.

man får se till å ha bra försäkringar såklart =)
invalidförsäkring osv.... fast det e klart, man "tjänar" ju aldrig på å skada sig för livet :(

Liknande trådar

R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 266
Senast: Gunnar
·
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
814
Senast: Red_Chili
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 068
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 239
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025