galoppmänniskor

Sv: galoppmänniskor

Nej, jag är förmodligen inte för gammal efter gymnasiet, men om jag redan vet vad jag vill och alltid velat så ser jag ingen mening med att vänta ännu längre, och det är i n t e samma sak att rida brevid skolan som att rida i skolan.

och, jag tycker att allt man gör, ska vara värt de riskerna man tar, även galopp.

..och att med inställning som "tragga sig igenom gymnasiet" (eller nåt) Så blir det inte precis roligare, jag tycker inte att det är tråkigt att gå i skolan. Jag tycker om att lära mig saker och har skapat mig en så pass positiv bild av studerande att jag inte kommer behöva "tragga mig igenom" det. Jag kommer att göra det med glädje, efter att jag gjort de saker som för mig nu, är viktigast.

Achron skrev:
..och att med inställning som "tragga sig igenom gymnasiet" (eller nåt) Så blir det inte precis roligare, jag tycker inte att det är tråkigt att gå i skolan. Jag tycker om att lära mig saker och har skapat mig en så pass positiv bild av studerande att jag inte kommer behöva "tragga mig igenom" det. Jag kommer att göra det med glädje, efter att jag gjort de saker som för mig nu, är viktigast.

Ja det kommer du att märka av när du ska leva ett eget vuxenliv med allt vad det innebär. Utgifter, barn osv. som du skaffat dej under tiden. Det är nog klokast att ha åtminstone gymnasiet avklarat. Men, men det är bara vad jag tycker.

Du skaffar dig erfarenhet av att rida även medans du går i skolan. Hur långt har du kommit med din galoppkarriär? Hur mycket rider du nu?

Det är väl klart att jag skaffar mig erfarenhet av att hålla på med hästar under tiden som jag går i skolan. Det gör jag ju nu, men jag tycker helt enkelt inte att det räcker. -jag går nämligen i skolan nu och jag kan inte se varför jag skulle få mer tid på gymnasiet.

Jag förstår vad du menar när du säger att det är klokast att ha gymnasiet avklarat. Men nu är det så att det är inte det som gäller för mig, det är upp till mig, och det kan hända att jag när jag är trettio, och har barn och sånt upptäcker att jag kanske borde ha skaffat mig gymnasiekompetens iaf, men, jag kommer absolut aldrig se mitt val som ett misstag, (tror att du nämnt misstag..) Det här är vad jag vill göra, och jag kommer att göra det.

"Hur långt har du kommit med din galoppkarriär? Hur mycket rider du nu?" -va? Vad har det med det här att göra, jag tar faktiskt illa vid mig av att du skriver så därför att de frågorna hade en nedlåtande klang, du får förklara dig, Lawless.

Achron skrev:
"Hur långt har du kommit med din galoppkarriär? Hur mycket rider du nu?" -va? Vad har det med det här att göra, jag tar faktiskt illa vid mig av att du skriver så därför att de frågorna hade en nedlåtande klang, du får förklara dig, Lawless.

Jag undrar det eftersom det är utifrån dina galopperfarenheter du tar ditt beslut.Man måste ha en otrolig talang för att få ritter, för det är ingen fet lön man arbetar för.

Eller du kanske bara har en dröm som du inte provat på än.För det verkar vara en öm punkt eftersom du tar så illa vid dej, då det inte var min mening att du skulle göra.

det är ingen öm tå, verkligen inte.
Jag tränar regelbundet men jag tänker inte utge mig för att vara en talang. Jag tror inte att jag själv skulle kunna avgöra det.

en av mina kompisar hoppade av skolan för att hålla på med galopp... Nu ett år efteråt börjar hon redan tröttna... dvs, allt är jobbigt, hon får inga ritter mm... Jag ser att hon nog inser att det var lite dumt att hoppa av skolan, men hon vägrar erkänna det som ett misstag!! men jag råder alla till att gå klart skolan, eftersom jag ser på min kompis hur mycket man förändras bara på ett litet tag...

Liknande trådar

R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 266
Senast: Gunnar
·
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
814
Senast: Red_Chili
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 068
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 239
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025