Gallor på irländare

svea

Trådstartare
Bekanta har köpt en irlandsimport som varit i landet sedan i höstas, och som har pingpongbollsstora gallor ovanför bakkotorna. Enligt säljaren så var det tydligen vanligt på irlandsimporter, och brukade gå bort efter något år. Hästen är förstås röntgad och ultraljudad enligt konstens alla regler före köp.

Jag har inte hört talas om detta förut, och är lite nyfiken på om någon vet mer om detta fenomen. Är det vanligt? Och vad beror det på?

Sv: Gallor på irländare

har aldrig hört.

Vad sa vet om gallorna?
Så stora hade oroat mig en del....

Har heller aldrig varken hört om eller sett detta. Har jobbat i stall med rätt mycket irländare dessutom. Är liksom Bison nyfiken på vets utlåtande och om det tagits prover på vätskan?

Jag har både jobbat i stall på Irland och ridit en del Irländska importer, men jag har aldrig stött på det. Jag har lite svårt att tänka mig att hästen har stora gallor bara för att den kommer från ett visst land.. :)

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 717
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Hur yttrar sig detta? Vårt jobb har flyttat till nya lokaler och det finns förstås vanliga förbud som mot nötter men även kanel. Enligt...
Svar
5
· Visningar
1 495
Senast: Torill
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 399
Senast: alazzi
·
Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
26 030

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka