Fuxtråden.

Vad fina fuxar alla har! Har inga bilder att lägga upp på min madam (som jag har som profilbild) just nu, men måste bara fråga: @Van Remo hur kommer du upp på din pålle? Min madam är 160 och jag 164 och det är precis så jag kommer upp utan pall. Länger du lädren till max?? Pall? Vad gör du om du ramlar av ute i skogen? Går hem? (Jag satt av en gång när jag red barbacka på den andra pållen som "bara" är någonstans runt 150-155 och kom sen inte upp igen förrän jag hittade en bra stubbe, men det kanske bara är jag som är osmidigt :P)
 
@Rugge tack snälla :) jo jag antar han växer något till :)
Hehe samma här, fast tvärt om, skulle ha en modell mindre, men blev fast när jag såg Royal :love:
 
@Hepzheba din ser fin ut på bilden, ser fram emot fler bilder :)
Hehe jag använder vanlig pall, men kommer upp med både hoppläder och barbacka, med hjälp av en liten pall, även om det är lite av en ansträngning :D han har lärt sig att stå still o vänta in matte :) även tränat på att hoppa upp på honom ute i skogen på en sten/stubbe, min duktiga bebis :love:
 
Nej då, jag är inte bitter. Det har varit strålande sol hela dagen men under ridpaset som jag har längtat efter i 2 år så såg det ut så här
dsc00342_5366637a9606ee287b290c9b.jpg


Usch! Vad är är besviken. Först blir Mayan dålig och kan inte alls vara med sens er det ut så här när jag ska rida. Det var samma igår fast inte lika illa.

dsc00347_5366686b2a6b227e10a57a3a.jpg
dsc00336_53654c50ddf2b36968acaf04.jpg

Blev ju förstås nästan inga bilder heller i ovädret.
 
Här är då min ögonsten, svenskt halvblod f 93 (hon fyller 21 nu den 9 maj!) e Everest 822 ue Robin Z. När hon var yngre har hon hoppat en hel del och en del dressyr med sin tidigare ägare, men nu är vi mest ute i skogen och rider och det tycker hon är helt ok också. På denna bild har madam just fått ett äpple (och varför matte då tyckte det var bra idé att plocka fram kameran är ju en gåta...)
Ata_apple.jpg

En gång i tiden var hon muskulös och snygg, nu är hon bara snygg ;) (Kompisen får vara med på bild då jag inte har så många bilder på hela hästen då bara hon är med). Denna är tagen för bara några dagar sedan och med mobilen varför det kanske inte är den bästa (speciellt inte när man jämför med den andra som är tagen med min vanliga kamera och med alla fina höstfärger...)
30633_1399225611.jpg
 
Vi träffades på min ridskola när jag var 10 år och hon 11, nu fyller jag 27 och hon 25.
Vi har bara mysridit på hennes villkor dessa nio senaste åren, hon jobbade en kort tid som terapihäst på handikappridskolan jag jobbade på, och nu är hon pensionär :)

Helt irrelevant, men jag hänger inte med, om ni var 10 resp 11 år när ni träffades borde det inte fortfarande bara skilja ett år mellan er då? eller har du fyllt år en extra gång under tiden? Alltså om du är 27, borde inte hon helt logiskt vara 28? Söt häst iaf. :)
 
Helt irrelevant, men jag hänger inte med, om ni var 10 resp 11 år när ni träffades borde det inte fortfarande bara skilja ett år mellan er då? eller har du fyllt år en extra gång under tiden? Alltså om du är 27, borde inte hon helt logiskt vara 28? Söt häst iaf. :)

Jag var 11, hon var 10, jag är född i maj, hon är född i juni :)
Jag 9/5 1987
Hon 4/6 1989
:)
 
sofia_5367e8cde087c30639068cce.jpg


(Gammal bild:)
196834_1602879587588_3443701_n.jpg


Sofia, f - 97. Ägt henne i tio år och vi har betat av alla karriärer man kan tänka sig :D Nu skogsmullar vi mest, och tricktränar en del. Första bilden är från idag :)
 
Jag älskar fuxar! Har ett fullblodssto Chanta f-97. Hon används numera bara till avel/sällskapshäst.
DSCN0463.jpg

Och hennes avkomma, Greger swb född-11. Ska ridas in i sommar och kommer användas till hobbyridning/lättare dressyr.
DSCN5373.jpg

DSCN5390.jpg

Hade visst inga andra bilder än fölbilder på datorn.

Han hade en storasyster också Greta swb född-08 som tyvärr bara blev 2,5år.

DSCN1362.jpg
 
Vilka fina hästar ni har :love:
Jag har blivit halvfodervärd på Rusty, känns så himla rätt så kunde inte missa chansen. :love:

Här har min lilla knubbis äntligen fått skor, ska ut och testa på onsdag och ser hur det går=)
Fungerar det bra och de sitter kvar så blir det långritt till helgen, ska bli så skönt att äntligen kunna rida ordentligt:)
 
Jag har en liten fuxdam jag också, egen uppfödning, ettåring e. Floricello! Hade hoppats på en isabell som mamma men verkar som att lillan får en fin chokladfärg iaf ;)

DSC04116_zpsf43e2365.jpg

DSC04534r_zps80424c3d.jpg

DSC04825r_zps140f791c.jpg
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 761
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 839
Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 842
Senast: TinyWiny
·
Ridning Utöver smärt- eller skadeproblematik eller illasittande utrustning, vad kan det finnas för orsaker till följande scenario då...
Svar
11
· Visningar
1 389
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fjordingtråden
  • Dressyrsnack 17
  • Häst med känslig hud - era bästa tips!

Omröstningar

Tillbaka
Upp