Fuxtråden.

@Rugge Tack! Ja det ÄR verkligen bästa känslan att sitta högt där uppe o flyga fram :love: tihi
Han rör sig väldigt stort o luftigt, han verkar ha ärvt pappa RayBans gångarter. :) Men det blir ändå lite extra när han är så stor! Springer han bredvid de andra normalstora hästarna i hagen så ser man ju en markant skillnad! Och det KÄNNS, tar nog ett tag innan jag hittar balansen :D
 
Jag och fuxtant har varit och tränat lite terräng. På plats fanns en fotograf och som snällt nog delade med sig av bilderna till oss :) Det tackar vi för Freddy foto.

Detta är första gången vi provar på terräng. Varken jag eller fuxtant har provat innan.









Ååh så härligt det ser ut!!! :love: Så koncentrerad o GLAD hon ser ut!! :D jättefina bilder!
 
Ja hon var verkligen grymt positiv till detta. Nu ska vi ta terrängkort :)
Fast hon är faktiskt positiv till allt vi har gjort :)
 
Jag och min ena pojke tävlade i torsdags :)

img_3122.jpg
 
äntligenhar min pojk fått börja träna hoppning. har hittat en tjej som vill hopp honom så jag inte vågar själv.. så i tisdags så tränade vi att hoppa lite studs.. å han fattade snabbt vad de handlade om så han är så duktig.. de han måste lära sig nu är avståndsbedömining. men de fick jag tips om att lägga en bom framför hindret som han kan se först.. för han är väöldigt långhoppad:D när vi löshoppade så hoppade han av flera meter innan hindret å landade långt efter.. dock blir de ju inte så om man skulle höja.. vi löshoppade 70 så blir nog annorlunda när man kommer upp lite.. så ska se om vi kan bygga en liten bana nästa vecka=)

har ni några bra hopp tips så är ni vä'lkommna med dom=)
 
Jag har ett fuxsto (med dolt silveranlag), islandshäst född 2007. E: Hvinur (flerfaldig världsmästare i tölt). Helt underbar häst att rida! lyhörd och lite känslig, pigg och rena gångarter :) Fina rörelser och har lätt för sig. Super i all hantering! :) Fick i somras ett hingstföl E: Berserkur (SM vinnare 2012) som ser mycket fin & lovande ut! :) Nu är hon igångsatt igen och förhoppningsvis kan vi komma igång och börja tävla lite lätta klasser i höst och sedan satsa mer nästa säsong :)
DSC05421.jpg

tltglodis.jpg

DSC08265.jpg
 
Jag och fuxtant har varit och tränat lite terräng. På plats fanns en fotograf och som snällt nog delade med sig av bilderna till oss :) Det tackar vi för Freddy foto.

Detta är första gången vi provar på terräng. Varken jag eller fuxtant har provat innan.










Åh vad roligt det ser ut och vad fina ni är!
Sista bilden är verkligen fantastiskt söt. :love:


Här kommer några gamla favoriter på min älskling:

20130830-002622.jpg


20130827-230413.jpg


014.jpg
 
Hur gick det?? :)

Tack.
Ja sista bilden är verkligen tagen i rätt ögonblick.

Det gick bra med tanke på hur banan var. Vattengravar överallt. Fram hoppningen fick jag lägga fokus på att galoppera genom vattnet för att hon inte skulle springa sidan om pölarna..

Nolla i 0.90, tyvärr ett pet i 100, men det var mitt fel. Jag jagade henne och då brukar det bli frambensfel tyvärr.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 761
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 839
Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 842
Senast: TinyWiny
·
Ridning Utöver smärt- eller skadeproblematik eller illasittande utrustning, vad kan det finnas för orsaker till följande scenario då...
Svar
11
· Visningar
1 389
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fjordingtråden
  • Dressyrsnack 17
  • Häst med känslig hud - era bästa tips!

Omröstningar

Tillbaka
Upp