Fuxtråden.

Min shettis är mörkfux med ljus man och svans.
5920_228901785595_3463201_n.jpg


Och mina gammelhästar var också fuxar (eller ja, en var rödskäck). Har bara haft röda grabbar. :D
30182_10150193777230596_5433635_n.jpg

252854_10150639151915596_3114744_n.jpg
 
Stråla gick lektion med sin medryttare igår, det var så roligt att se, dom var så fina.
dsc00387_536fdab29606ee7bf25c2989.jpg

Mayan haltar vidare. Nå inte riktigt men det vill inte riktigt läka för henne.
 
idag har min stjärna fått hoppa av sig ordentligt... hans ryttare var sååå duktig.. men låga hinder finns väl ingen mening med att hoppa:P roligare med lååååånga å höööööga hinder:D riktigt kul att se faktiskt=)
 
Vart äntligen uppe hos hästen idag, kände att ryggen orkade med en ridning! Han fick dock först busa av sig lite på lina då jag inte riktigt vågar rida så pass framåt som han gärna vill. Blev lite bus, sen lugn och fin.

Red sen lite bommar och några galoppfattningar, tog båda galopperna fint idag. Gav oss efter ca 1 timme sammanlagt med ridning + linan. :)
 
21223_1400318987.jpg

Jag och madam hälsade på de nya grannarna. De tyckte madam var väldigt intressant, men madam tyckte mest det var tråkigt att stå stilla (varav de något sura öronen...) Så länge matte sitter på ska man vara i rörelse, tycker hon.
Far_syn_pa_radjur.jpg

Här tyckte jag att hon posade väldigt snyggt och såg senare att hon fick span på två rådjur över fälten. Det tråkiga med bilden är det gröna "läppstiftet" som en kompis så fint påpekade ;)

Jag vet dessvärre inte om jag någonsin kommer få några bilder på henne i ridning då jag alltid är själv ute och ingen som vill ta kort på oss :/
 
Åh vad härligt med en fuxfölis @Wine-tee :love:

Kvällsrundan såg inte heller så illa ut @Van Remo

Idag har vi äntligen varit på kliniken och fått ordning på såret som inte velat läka. Dom hittade en pinne som farit in via strålen och fastnat uppe i ballen och sedan liksom spruckit ut uppåt. Aj.
Så skönt att dom kunde laga min tanta.
 
Lite nya bilder på röda faran, fått springa och busa utan ryttare i paddock med kompisen.
Rusty.jpg

21946_1400525292.jpg


Samt så har vi börjat projekt: vänja bett
Går över förväntan, skrittar och travar lite grann bara. Tar lite i bettet lite lätt bara, lugn och fin invänjning så får vi se om han vänjer sig och accepterar det i slut ändan. Vågade på oss en liten uteritt i med bettet, gick bra. Inte lika bra broms som med hacket men det ska nog gå. =)
Dags färska bilder:
74617_1400525299.jpg

50038_1400525304.jpg


Inte fått allt för mycket sommar mage trots att de går på bete dygnet runt nu, känns skönt att han inte blir smällfet direkt =)
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 761
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 840
Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 842
Senast: TinyWiny
·
Ridning Utöver smärt- eller skadeproblematik eller illasittande utrustning, vad kan det finnas för orsaker till följande scenario då...
Svar
11
· Visningar
1 389
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fråga?
  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp