Fuxtråden.

Igår när jag kom till hästarna så låg Stråla ner i hagen, oftast brukar jag låta henne vara ifred men då gick jag dit och satte mig brevid henne och så fort jag fått ner rumpan på backen så lägger hon sitt huvud i min fan.
Sen somnar hon så, alltså somnar helt.
Älskade häst :love:
dsc00413_537f65ce2a6b2230686e82cd.jpg
 
kl
nu har min röda fått gå på riktigt gröngräs.. å de märktes kan jag säga.. aldrig ridit honom så pigg å framåt inna:D så de kändes hur kul som helst.. fina fattningar å fin form i traven.. riktigt kul..=) hade han fått springa fort så hade han gjort de, de kändes men han är ju sååå snäll så han gör inget omman itne säger till honom.. så galopperna var ändå sansade.. men hade jag släppt hade han sprungit.. (vågar inte riktigt släppa honom än,. men hoppas att jag vågar de snart).. underbara häst..
 
@NightRain kul att din häst piggar på sig lite av gräs. Min är precis tvärtom (eller om det är värmen); hon blir världens segaste och man får driva rejält för att få lite fart i henne.
 
@NightRain kul att din häst piggar på sig lite av gräs. Min är precis tvärtom (eller om det är värmen); hon blir världens segaste och man får driva rejält för att få lite fart i henne.

tråkigt när de ska vara så.. nu bvet jag juitne om han blir seg senare men hoppas inte de när han ska tävlas å greja:P
 
Avis! Min blir så seg när hon går på bete.
Detta året går hon i gräshage, men får komma in på natten. Annars blir hon för seg och blir bara dryg att rida.
Vill ju hålla henne i tävlingsform under sommaren
 
tråkigt att de ska bli sega.. fast de är klart.. de blir vi åxå om vi äter mycket mat:P som sagt min kanske blir de sen.. känner honom ju inte än riktigt så lite spännande att se hur han reagerar på olika saker:P
 
Hur går det med alla era fina rödisar?=)

Min har fått ett hyffsat fult sår på knät, upptäckte det i förrgår. Han var svullen och hade lite små sår vad jag kunde se då. Lite markering på volt.
Kom upp igår, såg att han hade varat ur ett av de små såren. Jaja, bara att pilla upp så det får komma ut. Får fram ett sår som var ca 2-3cm långt samt 0.5 cm djupt kanske. Varigt och inte jätte fint vid första anblicken :( Men tvättar och spolar ur det, ser inte så illa ut längre.
På med hästsalva samt omlindat nu i leran och flugorna som härjar. Hoppas att vårt paket får sitta kvar^^

Får gå lite lättare skritt promenader ett par dagar så borde de bli bättre sen=)
 
@Bufera Tråkigt med sår! Men jag skulle inte kleta på någon salva i ett färskt/öppet sår.. Tvätta det och på med en kompress som inte fastnar i såret om det måste lindas, vetrap kan vara bra för att hålla det på plats. Sen låt det lufta så mycket som möjligt så det läker! :)
Hoppas pålle blir bra snart igen!
 
kl
min har varit på sin första tävling idag.. han gick rätt på transporten denna gången.. wieee!! å skötte sig super bra på tävlingsplatsen.. men vägrade ut sig på första hindret:O är helt i chock fattar inte att han vägrade.. hemma å när vi var på trånigen hoppade han ju allt.. men även på framhoppningen så vägrade han å ryttaren hann inte hoppa igen innan de var dags att komma ut på banan:( så gick itne s bra.. men men de var första så vi sa att vi skulle träna nu över sommaren å sen se till hsten om vi ska ta nån tävling..
 
Det var meningen att vi skulle på p&j men fanns inga i närheten så då blev de denna. :-( men men fpr hålla utkik
 
idag var vi bara på en härlig promenad i skogen.. dock så är han så pigg när man går bredvid så man har full sjå med att få han att gå ordentlig:P men härligt var de i solen
 
@NightRain gilla att det gick bra med transport iaf :) Tråkigt att han vägrade ut sig.

@Bufera hur går det med såret?

Igår morse när jag kollade till hästarna (vid sju då vi skulle bort) låg min madam ned i hagen och åt. Höjden av lathet?? :rofl: Hon har fått fult soleksem/brännskada på nosryggen, är alldeles röd där :( men tycker det är jätteskönt när matte smörjer med aftersun eller skillingaryd (superbra på eksem!) på kvällen. Mulen har blivit lite rosa på sin höjd, men har sluppit soleksem där med hjälp av SPF 50. Har nu heltäckande flughuva med uv-skydd så jag hoppas det ska bli bättre med skadan på nosryggen. Ska ut och rida lite senare ikväll hade jag tänkt. Jag vet inte vem av oss som tycker flugorna och värmen är jobbigast, hon eller jag :rage: Även om flugorna inte är jättemånga än... Man glömmer ju så lätt bort alla flugor och att det blir så varmt när man längtar till sommaren. Iaf gör jag det, varenda år.
 
@Hepzheba Det går framåt, fortfarande lite var när jag tvätta igår men minimalt! Ingen markering och överskotts energi så det räcker till 3 hästar till..... :meh:
 
på söndag åker jag till ullared! wiee!! då ska de shoppas :D nåt speciellt som nån tycker att jag bör köpa där som är bra att ha till hästen som är billigt?:P
 
Ohhh vad trevligt..jag vill
Marit.png
presentera dragon heart 15 fyllda.181 cm över havet mmTyskt varmblod .
Pga av at han var ENORMT tunn och omusklar för ca 12 manader sedan samt fick senproplem efter att ha halkat i stallet ,har vi arbetat mycket med NH markarbete,Tömkörning samt härliga promenader i Skogen...Vi har precis börjat att rida helst utan träns och sadel,,,
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 761
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 839
Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 842
Senast: TinyWiny
·
Ridning Utöver smärt- eller skadeproblematik eller illasittande utrustning, vad kan det finnas för orsaker till följande scenario då...
Svar
11
· Visningar
1 389
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Provridning
  • Fjordingtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp