Fuxtråden.

Mitt fuxsto är verkligen världens mysigaste individ. Hon älskar att bli ompysslar och kan stå i evigheter med huvudet i min famn medan jag borstar henne i ansiktet.
Visst tänder hon till inne på hoppbanan och blir het emellanåt, men aldrig så att hon inte går att kontrollera. Lyssnar alltid och drar aldrig iväg.
Hon är verkligen min trygghet

Den enda gången hon blir en riktig jävel är vid uteritter och när hon inte får vara först i galoppen. Hon blir fullkomligt vansinning och bockar värre än den värsta rodeohästen
 
Senast ändrad:
Idag har vi gjort ett stort framsteg jag och Rusty. Nu har jag äntligen gjort min första riktiga galopp ute med sällskap till och med =)
Kändes jätte skönt och roligt, hoppas att det håller i sig så jag vågar fortsätta med också.
:)
Han ser ut som en alien i hagen nuförtiden också, idag fick han dock flughuvan på sig som han inte brukar ha annars men tar man av sig grimman i hagen och man är lat så får det bli så^^
min_alien_3.jpg
 
@Rugge
Det är den enda huvan som fanns i stallet, så får bli den så länge =) Han trivs inte riktigt med vanlig öronhuva(för ridning) med öron heller. :)
 
@Bufera Nämen, den där såg jag ju just på fb. Är det en travare?


Mina fuxar har typ gått i strejk idag.
1908051_10152448410506358_1341639176012946332_n_539f57aee087c310029d0650.jpg

Enorma hagel, isvindar och 2 grader. Underbara sommar!
 
Min häst är också ufo. Den har dock hjälpt jättebra mot hennes solbrända nosrygg.
1015101_10151485263577965_231129867_o.jpg

I lördags hade jag tänkt ut och rida. Så på med nya ridbyxor och ut tidigt på morgonen. Bara för att upptäcka att madam hade tappat en sko :banghead: Jag tänkte då att jag kunde rida den andra pållen lite i hagen och leta efter skon. Upp på den andra hästen, men madam blev alldeles galen och gnäggade och gick nästan med huvudet i knät på mig (när jag satt på den andra). "Matte, varför sitter du på en annan häst? Matte, ska ni rymma ifrån mig? Matte, älskar du mig inte längre??:cry:". Den andra pållen blev givetvis irriterad och sparkade och stegrade sig lite så då tog jag beslutet att sitta av och leta sko till fots istället. Madam blev åter lugn som en filbunke och gick med när jag letade sko (hittade den dock aldrig...)
 
  • Gilla
Reactions: WS6
Åh vad den här lilla tantan gör mig löjligt glad
dsc_2703_53a1cc18ddf2b37268a05513.jpg

Idag har hon bjudit på ett superfint dressyr pass som vi avslutade med att hoppa lite över ett 40 cm hinder. För en matte med extrem hopprädsla är det ganska stort att inte alls bli nervös och bara våga släppa fram henne.
Skitkul var det för oss båda två.
Älskade häst.
 
Här har rödingen fått bada 2 dagar i rad så nu var det årliga sommar (tilltänkta vår) badet avklarat, mycket smutsig häst! Men nu betydligt renare.

Idag stod han i boxen och torka med lite hö, öppen boxdörr. Satt själv utanför och läste en bok, hur mysigt helst. Han kom fram ibland (även fast han inte får gå utanför boxen när den är öppen) bara för att kolla läget, sen backa han självmant tillbaka in i boxen. Att något så litet kan göra en så himla glad :love: Aldrig riktigt haft en som uppskattar närhet så mycket som han gör :)
 
@Rugge fina knoppar, men jag hade gjort färre knoppar! Och om de går upp så måste du fläta tightare ;) gör du flyingeknoppar eller har du två gummiband?

Kl
Nu har jag galopperat Amorina 3 hela gånger! :love: hon är ju under igångsättning så jag har känt mig som en ponnyunge som längtat efter att få galoppera :angel: fin är hon i alla fall, och hon fortsätter vara hältfri, pigg och glad.
 
@Flixon
Tack. Japp jag ska göra färre :P Hon har bara så tjocka man.
Gjorde flyingeknoppar, men får nog satsa på dubble gummiband istället
 
det tror väl inte jag heller om man ska vara ärlig,men ville bara ha era tankar runt detta Tema,men en sak e säkert Fuxar är enormt vackra ok alla hästar oavsett färgg är ju vackra men de e nöet speciellt med en Fuxfärgad häst,,;)
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 760
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 839
Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 842
Senast: TinyWiny
·
Ridning Utöver smärt- eller skadeproblematik eller illasittande utrustning, vad kan det finnas för orsaker till följande scenario då...
Svar
11
· Visningar
1 389
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp