Fuxtråden.

och en Bonus bild
10364462_10152341416801195_1890448607_o.jpg
 
Här går det bra. Mayan är igång om än lite stel efter konvalecent tiden och Stråla blir starkare för varje dag.
Mina odjur får tyvärr inte gå på bete då Stråla blir smällfet av att bara titta på mat och gräs i synnerhet, det är rejäl fångvarning på henne tyvärr och Mayan har pssm. Så dom får mest titta på gräset.
Nå dom går iaf en avbetad hage och gnager lite och så får dom beta nån timma om dagen. Efter dom timmarna kan Stråla knappt röra sig för att hpn har tryckt så mycket gräs.
 
finns det nagon här med släktingar till min heltyska häst Mecklenburger . Pappa. Dobrock 050341378 ,,har blod fr Don Carlos i sig Mamma:M271115295,,blod fr matador 3484 förmodligen inte men man kan ju luska iaf:)
 
hahanungeför som för mig 164 och hästen 181 jag som är van vid stadiga kallblod pö högst 150

Haha jaa då blir det lite skillnad kan jag förstå ;) :D
Jag har ju bara haft hästar på 180 cm innan, men Royal är ju snäppet större ändå! Så en aningen liten känner jag mig. Tränarens maffiga häst på 180 känns inte alls så stor längre jämfört med röda giraffen:eek::angel: men mysigt är det, att sitta högt där uppe bland molnen :love:
 
Ja elelr hur,, jag träffade aldrig min häst innan den kom blev tillfragad att ta den gratis och fick den levererad till Stallet hade inte hört hur hög den var trodde ca 160 elelr dylikt,,,Gissa om jag hade stora ögon när den gick ur transporten,,,minen min var nog Obetalbar kan jag tänka mig
 
@lady foxglove @Van Remo jag förstår inte hur ni vågar er upp på era bjässar. Min madam på 160 är nästan på gränsen till lite för hög, tycker jag (är själv 164 ^^) Det är precis så jag kommer upp utan pall (vilket kanske säger mer om min ovighet än hästens strl...)
Vilka strl har ni på grejer? Typ täcken, grimmor och sånt?
 
@lady foxglove @Van Remo jag förstår inte hur ni vågar er upp på era bjässar. Min madam på 160 är nästan på gränsen till lite för hög, tycker jag (är själv 164 ^^) Det är precis så jag kommer upp utan pall (vilket kanske säger mer om min ovighet än hästens strl...)
Vilka strl har ni på grejer? Typ täcken, grimmor och sånt?

Jag har xfull på allt. Men endel saker måste jag göra om, tex bogskyddet som man har under täcket var för litet(xfull o största modellen jag hittade) så han fick skav av det, så det fick vi sy om så det blev större. Lite sånt fix o trix blir det. Men det gör mig inget, jag är van :) hihi
 
@lady foxglove @Van Remo jag förstår inte hur ni vågar er upp på era bjässar. Min madam på 160 är nästan på gränsen till lite för hög, tycker jag (är själv 164 ^^) Det är precis så jag kommer upp utan pall (vilket kanske säger mer om min ovighet än hästens strl...)
Vilka strl har ni på grejer? Typ täcken, grimmor och sånt?
haha ja en bra undran,,vette fan hur jag kan hoppa upp,lärde känna min häst väldigt länge pö marken ..vi är väl lite halv tokiga kanske och besitter ingen höjdrädsla... Min bjässe drar Full i träns med pga av detta tar han 15.5 i bett ist .Grimmor,schabrak full men drar upp till 165 i Täcken vissa fall upp till 180 .Jag har en STEGE annars skulle jag aldrig komma upp vig som en pinne dessutom haha
 
@lady foxglove @Van Remo jag förstår inte hur ni vågar er upp på era bjässar. Min madam på 160 är nästan på gränsen till lite för hög, tycker jag (är själv 164 ^^) Det är precis så jag kommer upp utan pall (vilket kanske säger mer om min ovighet än hästens strl...)
Vilka strl har ni på grejer? Typ täcken, grimmor och sånt?

Svarar också då min kille är +- 180 han med! :) Dock varken tung eller "stor", en modern sportmodell skulle man nog kunna säga! :)
Vi har full i träns och de flesta skydd, xfull i vissa boots och 160-165 i täcke.
Jag är själv 177 lång och tycker det är 180 är perfekt :)
 
skulle säga att min är det med fast med stor käft kan jag fatta med den hunger han besitter haha men lär säga att ni alla har vackra fuxar oavsett ras och höjd över havet.. Min har mellan varven ett jävla till Temperament,,,, han är extremt känslig i sitt humör,,har ju aldrig haft Fux innan..Har ju hört att fuxar överlag är som ja Rödfärgade Människor isf kan jag stämm in för min är det :)
 
Jag tror personligen inte att temperamentet sitter i färgen utan i individen!
Mest bitchiga häst jag träffat var skimmel.. och min förra pålle var en dam med åsikter och en riktig djävul emellanåt - hon var brun. Fullblodet jag hade var fux och han var min absolut bästa kompis - alltid!
Mammas fuxsto (som är mamma till nuvarande 180 fuxkille) hade lite humör och hon vaktade sin box, men inget ovanligt att en häst gör så oavsett färg.. Han jag har nu har lite humör men på ett positivt sätt, jag skulle aldrig vilja ha en häst som inte hade lite tempeament och lite bus i kroppen! :)
 
Håller med. Har en fuxfröken med extra skärpa, men jag vill ändå hävda att det inte sitter i färgen.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 761
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 839
Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 842
Senast: TinyWiny
·
Ridning Utöver smärt- eller skadeproblematik eller illasittande utrustning, vad kan det finnas för orsaker till följande scenario då...
Svar
11
· Visningar
1 389
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Provridning
  • Fjordingtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp