Fuxtråden.

@Bufera
Tjusig fuxis :=)
Skönt att de hittade pinnen och fick bort den.

Min tant har fått gå över i "förbetes" hagen sen i måndag. POFF sa det..... :/
Tjock tunna nu. Helt utfylld vid virvlarna.......
 
Damen utanför kliniken
dsc_2566_537a642f2a6b22b1e884ac30.jpg
 
@SkorpSmulan vad hårig hon verkar vara nu. Mina har tappat i princip all päls den senaste veckan (skönt att inte få massa hår på

@Bufera häftig teckning på mulen :) Har du klippt luggen eller har du också en pålle som inte får någon lugg? (Inte min fuxtant utan det andra fettot jag har...)
 
Jag med. När jag såg min pålle på bild först så trodde jag att hennes ägare hade stubbat luggen då hon hade stubbman, men jag har nu insett att luggen aldrig växer ut :(
 
@Hepzheba jo hon ser rätt skabbig ut. På äldre dar har hon blivit superlurvig om vintrarna och benen ser ut som stockar fast det bara är päls, man får gräva sig fram till senorna :D och sen har hon svårt att fälla det. Förr om åren har hon varit en nakenhäst och aldrig satt päls.
 
eftersom att de finns trådar för andra färger så tänkte jag starta en tråd för oss med Fuxar.

hur ser era fuxar ut? vad gör ni med dom?

själv har jag bara ägt min i ca 1 månad. en 6årig fredriksborgare. valack. tanken är att jag ska bygga upp mitt självförtroende igen med honom å de är på rätt väg.. litar på honom å känner att jag äntligen kan slappna av på en häst igen. sen blir de lite utveckling innom dressyren.. främst för min egen skull. annars så älskar han att hoppa.. men de får andra sköta,,mitt mål är att ta mig över ett 50 hinder till att börja med sen få rman se:P

har inte fått så många bilder än då vädret varit så tråkigt men kan lägga upp nån tror jag:P

så släng in bilder å skriv lite om er=)





 
Jag är nybliven fuxägare sedan i söndags.
Var med om en allvarlig ridolycka i november och för att göra en lång historia kort så är det så att jag efter olyckan inte vet om jag kommer kunna rida igen som jag gjort förr. Och då har jag tänkt hela våren att jag skulle haft en ponny jag kan använda till brukskörning/hobbykörning istället. Men då jag inte hittade någon ponny jag föll för och dessutom alltid velat ha ett eget föl så blev det ett russföl från lojsta hed som flyttar hem till mig och mina gamlingar i november :)
Om jag senare kommer kunna rida igen kommer ett russ dessutom fungera bra för mig som ridhäst då jag är ganska liten! :) Så jag hoppas och tror att det kommer bli perfekt!

Här är mitt lilla mirakel, född den 17 maj, u: Lin 4825 e: Jagga ess 583

Han har fyra vita hovar och hittills har jag lyckats se att han har en strumpa vänster bak (benen är så ljusa så det är svårt att se på bild), vad tror ni, har han fler vita ben? Och vad tror ni han kommer bli för nyans av fux? Fuxflax? :)

Hur som helst är han min drömprins, vita ben eller ej! :D

Bild lånad från lojstahedrussen.se
UkC49pT.jpg
 
SÅ SÖT MAN KAN VARA JAG VILL BARA GOSA MED DET LILLA HUVUDET OCH DE STORA ÖRONEN! :love:
...

Väldigt svårt att se ev strumpor, tycker jag. Manen ser ut att vara samma färg som resten, men jag är inte så bra på att se vilka färger ett föl får så jag uttalar mig inte mer :p
 
kl
är lite exalterad just nu:D min pojk ska tävla 6juni i 90cm..:D de är inte så högt för honom men vill börja lite lägre å arbeta uppåt.. inte jag som ska tävla dock utan de är en annan tjej.. men ska bli kul att se så håll tummarna för en rosett:P
 
Min lille fuxpojke fick prova att ha "dressyrfrisyr" igår. Det var inte riktigt uppskattat, sa han, men jag tyckte att han genast såg mer vuxen ut. :)
Kommer inte ihåg om jag presenterat honom här eller ej.
Det är i alla fall ett stycke valack på 157 cm över havet, född 2007 e. Tornesch.

20140521_165329_redigerad.jpg

20140521_165318_2.jpg
 
10314015_10152140777287965_3230576315659484764_n.jpg

För någon vecka sedan var jag ute och tömkörde madam. Jag har aldrig tömkört henne på de fem år jag har känt henne och jag tror inte någon har gjort det så mycket tidigare heller (säkert när hon var ung, men förmodligen inte de senaste tio åren iaf). Jag var lite osäker på om hon skulle fatta något (hon är ju trots allt blond ;) ) men det gick hur bra som helst. Gick i fin form (dock inte på bilden, fyi) och gjorde tom skänkelvikning! (Dock omedvetet från mattes sida, shhhh!) Kanske borde sadla om till körhäst på äldre dar?? :P
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 761
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 840
Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 842
Senast: TinyWiny
·
Ridning Utöver smärt- eller skadeproblematik eller illasittande utrustning, vad kan det finnas för orsaker till följande scenario då...
Svar
11
· Visningar
1 389
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fråga?
  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp