Funderingar Hingstvalstråd 2014

Sv: Funderingar Hingstvalstråd 2014

Nu är Olivia anmäld med både station och hingst på språngrulla. Dessutom har jag pratat med stationen och bestämt vilket datum vi ska komma.
Väldigt spännande och lite nervöst också. Hela vintern har jag förberett och pluggat på inför detta och nu är vi där. :nailbiting:
Någon annan som är "klar"?

Spännande! Har du haft föl förut eller är det ditt första? Vilken hingst blev det?

Japp.
Jag har bestämt hingst och station. Men hon ska ju bara föla först...och det är ju inte direkt snart utan den 9/7, jag har kollat med hingstägaren och det kommer att funka med vald hingst även om han går Falsterbo så kommer han kunna gå på bocken. Jag planerar att betäcka på fölbrunsten

Akta dig där. Jag har också blivit lovad det en gång, men sen visade det sig att hingstarna inte får lämna tävlingsområdet.

Men är det Hasard du tänker på så centrifugerar väl de och då brukar det stå sig bättre.

Japp. Det är Hasard.
Hoppas att det kommer att funka - annars får hon betäckas på 30 dagars och få en sen fölunge igen.

Det är både mitt och stoets första. Nervöst!!

Hon ska betäckas med CHGs Red Hot Chili 1285.

Din då?

Å han är så fin... Följde honom med spänning på bruksprovet.
Heartbeat har jag valt efter enormt mycket velande. :D

:o:angel:
Oups, trodde att den var mer till att "rada upp" än att ställa frågor och så..

kl
Blir tokig... Snart dax att åka till seminstationen, men HUR ska jag kunna välja hingst... Har 3-4 som jag gillar, men ingen av dem är perfekt... Suck...

Vad hade ni valt till Lasandra e.Lasandos/Felix/Robin Z??

vilka väljer du mellan ?

Ta den som verkat vara mest fertil eftersom det har väll varit lite problem med henne de senaste åren eller otur med föl ?

Hon har haft otur med fölen :( Förra året blev hon dräktig med tvillingar och hon släppte båda. Jag tycker att stam mässigt vore Corriendo Tau perfekt, gillar Hasard och Diero Lux med...

*kl*
Någon av er hoppnissar som har koll på Balou (Balou du Rouet - Landcapitol)? Har inte hittat någon lämplig krumelurhingst som jag riktigt fastnat för i år och sen så såg jag en video på Balou och vilken galopp den har :love: Kanske ska fundera på att producera en fälttävlansunge i år...

http://www.youtube.com/watch?v=Ie1PLxF70Sw

Senast ändrad:

Visst får jag länka så länge det inte är till en hingsthållare? Denna länk går till Balou's sida i DVH's hingststambok:
http://varmblod.dk/hingste/liste/hingst/default.aspx?horseid=538

Klicka på den röda rutan och sedan på "hestens bedömmelser" så får du upp alla hans bedömningar inom dvh. Det enda som är synd är att skritt/trav inte ens nämns i deras bedömningar iaf (det går kanske att hitta ändå) för skulle jag tillverka fälttävlans-unge hade jag velat att pappan hade godtagbar skritt och trav i alla fall, precis som jag tycker att stoet ska hoppa helt ok också.

Men den galoppen går inte av för hackor :d Samt att han är riktigt snygg exteriört tycker jag.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka