Funderingar hingstvalstråd 2013

Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

Jag tror att det kan vara svårt att få seminstationen att stå för administrationen men vad beträffar Quaterback finns alla intyg och röntgenplåtar eftersom han haft licens tidigare så där handlar det mest om att hitta distributionsvägar för sperman..
 
Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

KL

En vän till mig vill gärna använda Quaterback, men var kan man hitta om någon tar in på honom? Förut var det ängagården men de har inte honom längre.

Har pratat med dom ang honom och dom hade fått lite transportproblem och tagit bort honom från sidan tills dom visste hur dom skulle lösa det. Hoppas att dom löser det och annars så frågade jag om dom kunde få tag i fryst om han fungerar på det (har en enormt duktig seminvet relativt nära).

Har även precis fått ett mail om att även någon annan ev kommer att ta in honom i sitt program.
 
Senast ändrad:
Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

Tittade lite på Qurinell, någon som har någon åsikt? Finns det någon film på honom någonstans?
 
Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

På bruksprovet visades han bara för hand så även om det finns film därifrån så visades han aldrig riden. Om jag inte minns helt fel ska han visas på Lövsta 7/4, någon filmar säkert därifrån. Kanske gör t o m jag det:)
 
Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

Ja det tycker jag :)

Nu när jag börjar titta lite på hingstar åt min bekant, så kan jag ju såklart inte låta bli att titta på hingstar till min treåring.... jag som inte skulle betäcka, jag skulle ju ha färre hästar. Men än så länge i drömstadiet bara :)
 
Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

Tyckte han (Qurinell) såg ut att vara lite i en växtfas på bruks. Han såg mycket snyggare ut på bilden från 70 dagars. Tänkte be någon av mina vänner längre norrut filma honom på Lövsta men är väl inte jätteimponerad av mödernet på honom (men mycket kul att han verkar vara en multitalang!). I alla fall inte jämfört med en del andra QB söner som har superston till mammor.
Den här går ju tex att få tag i (och billig verkar den ju vara också).
 
Senast ändrad:
Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

Tack för tipset!

jag tittar ju lite efter hingst åt mitt treårssto. Har nog skrivit hennes stam här tidigare men ialla fall är hon efter Faustinus- Royal Olymp-Davignon. Hon är liten men det finns stort bakom och jag vet inte riktigt hur man ska tänka då, vill ju inte riskera att hon får ett föl som hon inte kan klämma ut.

Jag har tittat lite på tullstorps hingstar, Certus och även Everdale (vet att det skiljer en hel del mellan de hingstarna..) mitt stos största nackdel är att hon är något parallellförskjuten och därför är bra ben viktigt. Everdale är väl "min typ av häst" lite större och maffigare med bra ben vad jag kunde läsa, Certus är lite nättare och kanske ett bättre val? tyckte han viftade lite med höger fram på filmen från hingstvisningen och blev då lite tveksam.
 
Senast ändrad:
Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

Jag har tänkt betäcka mitt sto i sommar, men vet inte vilka hingstar jag ska kolla på, då detta blir mitt första föl.:)
Stoet är ca 170cm, väldigt högrest. Stor och maffig, gamla typen av halvblod. Lite lång i länden.
e. Goldlöwe 767 ue.Orkan 444
http://www.blup.se/sv-SE/horses/97039-zamanta-gold-1-swb
Eftersom hon är äldre vill jag inte ta den dyraste hingsten på henne heller.. Utan kanske en yngre hingst på uppgång?:crazy:
Men hon har tagit sig lätt och haft fina lätta fölningar.;)

Den hingsten jag kollat mest på är Corriendo Tau. Har en svaghet för skimmlar.:D
 
Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

Camaro M? En hingst som blev upphöjd till Elit och som hade väldigt bra betäckningsvilkor föra året, vet inte om de har samma betalningsätt i år dock.
 
Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

Efter många om och men och hur och kanske...

Så föll rösten på Snap Shot. Blev nog redan bestämt tidigare, men nu blir det inget mer funderande.

Så här (om allt går som det vill) blir det ett föl f-13 med stammen Snap Shot - Bernstein - Quilted xx
 
Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

Är det någon som ska ta in på Stakkato i år?
Någon som vet på vilket stuteri han står uppstallad?.
 
Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

jag funderar också på Snap shot. men så var det det med Sandro hit en del gillar ju honom andra inte :confused: , så jag är lite i valet och kvalet sas
 
Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

jag funderar också på Snap shot. men så var det det med Sandro hit en del gillar ju honom andra inte :confused: , så jag är lite i valet och kvalet sas

Så som med alla hingstar, går de visst ryckten. Sandro hit sägs vara vassa. De hästar (även en gk SWB hingst) som jag har träffat på har varit härliga och rida, men mycket i huvudet. Så jag tror det är perfekt lite längre bak. Spec men komb med Donnerhall, som sägs lämna lugna, trevliga och harmoniska hästar.

Tror inte avkomman blir svårsåld bara för att sandro hit ligger i 3:e led, speciellt när Donnerhall och Alabaster också finns med.
 
Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

Enligt Celles hemsida står Stakkato på en EU-station så då går det att skicka till Sverige.
 
Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

Jag tycker att du ska titta på hingst med extra bra ben med avseende på att stoet är bedömt med en 5:a på benen.

Av hopphingstarna så skulle jag då titta på Boss VDL och Hasard
 
Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

*knapplån*

jag håller på att slita av mig håret typ, har ingen som helst aning om vilka hingstar jag ska använda i år... En är dock klar och det är Balou du Rouet på mitt 3-års sto. Men till de andra stona vet jag verkligen inte :crazy: Bravour är en stark kandidat till det ena stoet, Armani Code eller Canterbury tror jag kan passa till det andra stoet. Och sen har jag ett sto till, men hon fölar i juni så det är en stund kvar innan hon ska betäckas så där har jag lite tid på mig.. :D
 
Sv: Funderingar hingstvalstråd 2013

Jag velar också som en tok.. först skulle jag inte betäcka alls, men nu tror jag inte jag kan låta bli. Har tittat lite på gamle Lambourgini, men han har enligt blup ny ägare, någon som vet något skvaller om detta?

åh kan inte alla bli klara och lägga in sina hingstar i språngrulla så man får svart på vitt vad som gäller!
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
462
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 237
Senast: Alexandra_W
·
Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 319
Senast: athena
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 552
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp