Funderingar Hingstval 2012

Sv: Funderingar Hingstval 2012

Den där är jag nästan sugen på att betäcka mitt lilla hbl med då hon ger litet. Han håller bra mycket högre klass rörelsemässigt än många stora dressyrhingstar och jag är liten och har inget emot mindre hästar och blir det en hyfsat rörlig ponny som dessutom förhoppningsvis är gul så kan det nog till och med finnas en marknad för det. Står det någonstans hur många % welsh han har?

Mr Right? Båda hans föräldrar är ju D-ponnyer, Pappan är 143 och mamman är maxad d-ponny.
Men Farfar renrasig Welshponny på ungfär 130 cm och Mormor är en Welsh Ponny av cobtyp. (Om jag inte fått helt fel info.)
Sen så är det ju både fullblod och halvblod i honom och en hel flock ridponnyer i d-ponnystorlek.
Mr Right var 138 cm förra året vid bundes, så han blir väl lite större antar jag.

Så vad blir det, 50% welsh?

Annars vet jag att hans Farfar har betäckt halvblodsston och fått fantastiska avkommor i d-ponnysize.
The Breas My Mobility heter han, som skrivet ovan 130 cm hög och gul med mycket vita tecken. ;)

Här är en son till TB My Mobility med den här stammen; The Breas My Mobility - Sandro Hit - Donnerhall.
http://www.youtube.com/watch?v=y1KiXqxarNg

Senast ändrad:

Hehe, han är nog inte fel han heller. Tänkte mest att en ev bebis behöver minst 12.5% welsh så att det går att regga som wpb. Tycker det är ett trevligt förbund och deras ridklasser och utställningar är alltid roliga att kunna vara med på. Storleksmässigt spelar det ingen egentligen ingen roll för min egen del då allt mellan 1.40-1.70 kan passa som ridhäst till mig själv och blir det mindre eller lovande tävlingsponny av det går det alltid att sälja.

Jag förstår! :) Om han har 50% welsh så går det ju utmärkt att regga som wpb. :)
Blir spännande att se hans föl i år, det är några andra här i Sverige som betäckt sina ston med honom.

*kl*
Stämmer det som jag fattat det att det inte står hingstar på Flyinge iår? Andra funderingar., Stedinger själv står som 177 cm, lämnar han stora avkommor också? Hur ser en typisk Stedinger-avkomma ut, och hur är de mentalt?
Quattro B har diskuterats i tråden, och jag har väl inte tittat så mycket på honom men blev nyfiken, hur blir avkommor storleksmässigt och temperamentmässigt? Annat intressant?
/u

Håller med om att Quattro B är intressant!!

Såg nu att han ligger 2a (?) på på de bästa förärvarna i världen och blev nu nyfiken!

Får hoppas att Slira kan info lite här oxå ;).

Vad ger han för storlek o typ tex?

Mkt intressant blod!

SER NU ATT JAG BLANDADE IHOP QUICKSTAR OCH QUATTRO B! :) sorry!

Senast ändrad:

*kl*

Inte säkert att vi betäcker i år men spåna kan man ju alltid:angel: Tyvärr står det helt still i mitt huvud angående hingst till stoet. Hittar inga roliga kandidater alls.

Stoet ifråga är SWB, dressyrstammad e Bayron- Chirlon- Torbolt. Ca 170 cm hög, god ridhästmodell, långa ben, stor kropp. Underbart temperament och tre bra grundgångarter. Har lämnat bra med R blod. Den rörligaste avkomman som hon fått hos hos är åringen e Maserati. Han har oxå ett helt underbart temperament:love:

Söker: En ädel, rörlig hingst med bra temperament och ridbarhet. Hingsten behöver ha lite "elektricitet" utan att det blir "flykt". Bra bakbensaktivitet går för bra framben. Helst av det något mindre slaget, inte över 170 cm i mankhöjd. Förslag?

Funderat på Metall? Tyckte jag såg honom i Flyinges katalog. Bara en snabb tanke..

Det skulle jag inte oroa mig för att Metall finns på utlands skick ,när han sstog i Sverige had han mycket mycket bra sperma även om saker kan ändra sig;)

Vad jag kan se så är det inte utskrivet var hingstarna står.. Nu skummade jag bara jättesnart genom mobilen.

Många Q och C bland hopphästar nuförtiden;). Inte illa att vara med på de där listorna..

Har oxå förstått att Metall är väldigt fertil! Men stoet ifråga kan ibland brunsta i 10-14 dagar och då akn det gå åt några skick....hade mest det i åtanke;)

Här är vi med ordentligt sugna på en Metallbäbis :angel:
Men annars kanske Zaladin:love: vore nåt?

kl

är jag hemsk som tänker på vad jag ska lägga på min 10:a nästa år :p :) ;)
någon som vet vad som blandar sig väl med Calido??? hon har redan Landgraf i sig så inte det. har varit inne på Stakkato men men... tips?

kl

är jag hemsk som tänker på vad jag ska lägga på min 10:a nästa år :p :) ;)
någon som vet vad som blandar sig väl med Calido??? hon har redan Landgraf i sig så inte det. har varit inne på Stakkato men men... tips?

Vill du se min lista? Men vi får nog starta en egen hingstvalstråd 2013. Startar du så är jag där med min lista ;)

Starta en för 2013 så får den här vara för det här året.
Någon kan väl starta en för 2014 också, jag har redan flera tänkbara till min åring...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka