Funderingar Hingstval 2012

Sv: Funderingar Hingstval 2012

Skovens Rafael är e: Romanov. Tyvärr är han ue:DS.
Tror han är enda Romanovsonen i sverige?

Med tanke på de hingstar du valt tidigare skulle jag kolla på
Zuidenwind
Firenze
Sir Donnerhall II

Sen tror jag det kan komma några som passar bra vid årets bruksprov

Ja, Skovens Rafael går ju bort då tyvärr;), har faktiskt funderat på honom till sto nr 2.

Såklart kommer jag titta på de som går årets bruksprov, finns ju några intressanta där...

Har du ngt förslag på Romanov blod, eller ngn annan kanske har?

Har ju såklart tittat lite på Hermes eftersom han själv är ganska liten, men är lite rädd för det som finns bakom honom. Vill ju inte ha så mkt grov heller..

Vet bara som sagt Skoven srafael och han går ju bort med DS i andraled. Men det finns andra här som har mycket bättre koll på det än mig;). Hittar man inte just Romanovblod hade jag ändå haft ett krav på Rohdiamant i stammen. Vet inte om Rubin Royal lever eller ens finns tillgänglig i Sverige, men han borde vara ett bra val:).

Såg att Schöckemöhle har en e Zack-Romanov (och naturligtvis DS i tredjeled:p), hade kanske blivit en intressant linjeavel;). Zonik.

Senast ändrad:

En vän till mig har en jättefin Bellagio-Briar- (DS faktiskt!).
Men Bellagioungarna verkar bli STORA och du ville undvika storlek?

Tailormade Temptation verkar lämna lätta, eleganta föl.

Själv funderar jag så det knakar, betäckning närmar sig med stormsteg!

Mitt förstaval är Skovens Rafael fortfarande men jag tror han kommer finnas endast på fryst och det vill jag inte försöka med så försöker tänka om.

Är lite inne på Bocelli men vill gärna ha lite snabbare bakben, får jag det från honom?

Vill ha en hyfsat ädel hingst med gung och elasticitet i kroppen.

Bocelli ska tydligen tyvärr inte vara tillgänglig iår :( utan satsa helt på tävling
Angående bakbenen så fick ialf vår avkomma -10 e.Bocelli mkt fina bakben, dock förärver våra ston sina goda bakben starkt så vet inte om det blivit annorlunda annars.

Senast ändrad:

men du skojar?? inte alls?

Suck, när man äntligen bestämt sig för betäckning finns det inga fina hingstar tillgängliga :(

En vän till mig har en jättefin Bellagio-Briar- (DS faktiskt!).
Men Bellagioungarna verkar bli STORA och du ville undvika storlek?

Tailormade Temptation verkar lämna lätta, eleganta föl.

Jag tror nog att Bellagio går bort, då blir nog avkomman 2m:eek:, dessutom vill jag ha en med bättre skritt till henne. Skall kolla in Tailormade Temptation

KL

För den som är intresserad så ligger Flyinges hingstkatalog uppe som .pdf på hemsidan nu.

Roligt! Vet du vad som hänt med henne nu. Jag har för ett tag sedan sett annons på henne.

Min kompis ägde henne ett kort tag, och sålde vidare till någon som skulle ha henne till avel med annan ras, minns inte vilken... Jättefin tjej var det!

Jo, de har gått att få tag på via ... hmm ... har tappat namnet nu. International-stallion-nånting. Tror jag iaf.
Via Lövsta också om jag inte minns helt galet.

Nej, verkligen inte... :p

Rörelsemönstret i den traven gillade jag verkligen.

Peak; Visst är den tjusig!

Fiorano; Ja men jag ska ju inte betäcka i år! :p Men det är lockande, både Dreidimensional AT och pappan Dance Star AT. :love:
Jag får nöja mig att den här krämbullen som inte ens fyllt fyra än (som är 10 cm lägre än Dreidimensional ;)) är fadern till fölet i år.
http://www.youtube.com/watch?v=v0FHH7vVNTM

Martenix; Japp den är född 09! Men i Tyskland så är det ju proffs som rider in de här ponnyerna. Men har ofta sett att när ponnyerna
är över 6-7 år så visas de upp i fantastiska gångarter med små barn i sadlarna. :) Snacka om lycka för barnen att få rida så välutbildade ponnyer.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka