Funderingar Hingstval 2012

Sv: Funderingar Hingstval 2012

Svarar både dig Miaa och Carlottee: Humöret är jag inte rädd för, stoet i fråga har nog inga nerver alls :angel: verkligen lugn, reagerar inte för mycket. Det är ju inte bara hingsten som tillför gener till fölet.

Miaa: Du hade en avkomma efter De la Gardie, du har inte hört något om honom?

Har visserligen bara träffat två avkommor, den ena efter ett halvblods sto, det andra efter ett nervigt fullblod men inte dum i skallen, båda unghästarna är trevliga att hantera, samt trevliga i modellen.

Ja jag hade en De la Gardie avkomma och han är snäll och lugn ,MEN många har problem vid ridning och han ger tuffa avkommor och inte bara dumma vad jag hört senare utan rent jäkla idioter ....

Jag kan säga att det jag nu vet så skulle jag inte betäcka med honom igen oavsett vad hingsthållaren säger om sin hingst och rykten om att det skulle ha med hans taskiga barndom att göra .

Vill ge dig ett råd Empire ta en en trevlig hingst och vill du ha ett billigare allternativ så måste jag rekomendera Black Coffe av de avkommor jag har sett och hört i temprament så ger han väldigt trevliga avkommor i temprament .

Har ju själv en här hemma och det är den sötaste trevligaste fölunge jag har haft :love::love::love:

Alldeles underbar ;) Och bor du kring Östergötland är du välkommen att hälsa på och se honom.

Det är en väldigt bra och prisvärd hingst .

Mia

Tycker personligen att Fly Society är en mycket bättre fullblodshingst.

länk borttagen av moderator
Hans far, Flyinfact är inte fy skam han heller. De är de fullblodshingstar jag helst använt, alternativt Likoto.

Senast ändrad av en moderator:

Black coffe är väldigt fin, synd bara att han har minus på MKH, vill inte ha en ponny:grin: Hade även Lambo som kandidat men även han har minus, vi får se, får fundera lite till ;) Och tack för inbjudan, bor i Östergötland:laugh:

Black coffe är väldigt fin, synd bara att han har minus på MKH, vill inte ha en ponny:grin: Hade även Lambo som kandidat men även han har minus, vi får se, får fundera lite till ;) Och tack för inbjudan, bor i Östergötland:laugh:

Du är välkommen ;) Vet inte om man ska oroa sig över minuset på blup ? Tror dock de kan vara senvuxna och då blir det ju minus om de visas som 3 åringar likväl som någon sa om någon annan hingst att den skulle ge för stora avkommor att dessa var färdiga tidigt ?

Vet ej om något av detta är sant dock så kommer min Black Coffe bli större än sin mor .

Hur stor är ditt sto ? BC är väll 168 cm ?

Fundera på du och hör av dig om du vill se honom :)
Mia

*knapplån*

jag är lite inne på att det blir Cartani till mitt For Pleasure sto i år, hoppas nu bara att jag har lite mer flyt med henne i år...

till Contender stoet har jag ingen aning i dagsläget, Balou du Rouet står dock högt på listan...

Är du intresserad av Cartani,bör du kontakta Sören von Rönne själv,hingsten leasas inte längre av Holst Verband,då han framförallt skall tävlas.Cartani har annars ngr riktigt spännande söner i avel;)

Är du intresserad av Cartani,bör du kontakta Sören von Rönne själv,hingsten leasas inte längre av Holst Verband,då han framförallt skall tävlas.Cartani har annars ngr riktigt spännande söner i avel;)

ok, hade ingen aning om det. Kollar endast på hingstar som "tillhör" Holst verband då jag har tillgodo där iom att N ej blev dräktig.

ok, hade ingen aning om det. Kollar endast på hingstar som "tillhör" Holst verband då jag har tillgodo där iom att N ej blev dräktig.

mailade Holst verband och Cartani finns endast på fryst i år :crazy: så där försvann han från listan... suck, jag som nästan hade bestämt mig! då är frågan vad man ska ta i stället?!

Mitt sto är bara 159cm, jag är ju inte lång men vill helst inte ha en "ponny" Har haft både BC och Lambo i bakhuvudet länge :laugh: Men har hört att Lambo ger i snitt mkh efter stona? Vilken station har du använt dig av? Om man nu får skriva ut det.

Stoet jag betäckte med Bc är 159-160 och min Mezzo är strörre än sin mamma var som liten :) Detta är dessutom en stostam är liten ,men Black mezzo tror jag kommer ligga på 163-165 som vuxen .
Stoet som seminerades med Bc stog då i Göteborg och seminerades på Kungsbacka någonting :)

Mia

"Kl"

Behöver nog lite hjälp med hingstval till mina ston.

Sto nr 1:ca 163 cm E: Don Schufro - Weltmeyer, är nu dräktig med Amperé. Vill ha en hingst som ger lite storlek tror jag. Funderar väl lite på Amperé igen (han kanske inte ger så mkt storlekt i och för sig), lite beroende på hur årets fölunge blir.

Sto nr 2: 175 cm E:Briar - Jaguar - Pompe, är nu dräktig med Rausing. Vill ha en hingst som inte ger stort, bra extremiteter, och bra skritt. Fick förra året ett jättefint stoföl e: Lingh, som blir väldigt ädel och fin.

Brukar ha lite egna förslag, men i år är det än så länge helt tomt på förslag:confused:

"Kl"

Behöver nog lite hjälp med hingstval till mina ston.

Sto nr 1:ca 163 cm E: Don Schufro - Weltmeyer, är nu dräktig med Amperé. Vill ha en hingst som ger lite storlek tror jag. Funderar väl lite på Amperé igen (han kanske inte ger så mkt storlekt i och för sig), lite beroende på hur årets fölunge blir.

Sto nr 2: 175 cm E:Briar - Jaguar - Pompe, är nu dräktig med Rausing. Vill ha en hingst som inte ger stort, bra extremiteter, och bra skritt. Fick förra året ett jättefint stoföl e: Lingh, som blir väldigt ädel och fin.

Brukar ha lite egna förslag, men i år är det än så länge helt tomt på förslag:confused:

Till första stoet hade jag letat med ljus och lykta efter en hingst med Romanov-blod- Det verkar vara en sällsamt lyckad golden cross med DS! Till andra stoet hade det varit lite kul med en helsvensk hingst med tanke på stammen, Hermes passar dessutom rätt bra in på vad du vill ha. Men ingen aning om det går att sälja:/.

Till första stoet hade jag letat med ljus och lykta efter en hingst med Romanov-blod- Det verkar vara en sällsamt lyckad golden cross med DS! Till andra stoet hade det varit lite kul med en helsvensk hingst med tanke på stammen, Hermes passar dessutom rätt bra in på vad du vill ha. Men ingen aning om det går att sälja:/.

Har du ngt förslag på Romanov blod, eller ngn annan kanske har?

Har ju såklart tittat lite på Hermes eftersom han själv är ganska liten, men är lite rädd för det som finns bakom honom. Vill ju inte ha så mkt grov heller..

Vet att jag tjatar men alltså, JJ Ray Ban! Tycker han är superfin! Härliga rörelser, väldigt trevlig inställning och härlig modell. Sen har han dessutom bpde Rotspon och Londonderry bakom sig, och jag gillar båda dessa hingstar.

Ska bli spännande att se vad som kommer ur min kompis Cortez-sto som blivit betäckt med honom!

Min första tanke till sto 2 var Canterbury. Tyckte att det skulle kunna vara en spännande kombination med Briar. :)
Men jag vet inte hur ditt sto ser ut, så det kanske inte är något att fundera vidare på.

Skovens Rafael är e: Romanov. Tyvärr är han ue:DS.
Tror han är enda Romanovsonen i sverige?

Med tanke på de hingstar du valt tidigare skulle jag kolla på
Zuidenwind
Firenze
Sir Donnerhall II

Sen tror jag det kan komma några som passar bra vid årets bruksprov

Förra sommaren betäckes Don Schufro stoet först med Bellagio och sedan faktiskt som sista försök med Ray Ban, men jag vet inte riktigt, jag är inte riktigt förtjust i honom..

Stoet är ganska stort och lite grovt, men jag har faktiskt funderat lite på hoppehingst till henne;). Haft lite funderingar på Hip Hop, men samma funderingar ang honom som till Hermes, även om de själva är ganska små finns större och grövre bakom. Skall titta lite närmare på C.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka