Funderingar Hingstval 2012

Sv: Funderingar Hingstval 2012

till mitt hollänska sto e.Leggiero ue.Figaro ska jag använda Contant Q och till mitt fullblodssto e.Most welcome ska jag använda CaCa tänkte jag :)

Om du tittade fanns det redan en därför har jag slagit ihop din med den.

Görel - moderator

Till ditt Bayron sto skulle kanske Tabasco passa. Såg honom på Flyinge när han vann hingstklassen. Fick väldigt bra kritik av domarna. Han var elegant och verkade ha en väldigt fin ridbarhet. Mycket trevlig rörelser fick 9a på gångarterna.

Efter att ha tittat i PS katalog undrar jag om han verkligen kommer stationera några hingstar här. Någon som har lite mer info, eller kanske kan utläsa det hela bättre än jag!!!

Han trodde väl han skulle få igenom fler på bruksprovet :devil:
Nä, men Chatender kommer väl antagligen stå här. Sedan står det något om en dressyrhingst, Bordeaux (United - Gribaldi - Donnerhall) på Flyinges hemsida. Vet dock inte heller om det är tänkt att han skall stå här eller om han bara blivit tillagd eftersom han inte hann komma med i katalogen.
Egentligen skulle han ju varit här på bruks om han ska stå stationerad här, men de kanske fixar någon intermistisk besiktning.

Vi får väl se, om inte annat får man kanske mer info på visningen...
Enligt språngrulla inga licenser lösta för någon av PS hingstar än iaf, bara de via Lövsta.

Till ditt Bayron sto skulle kanske Tabasco passa. Såg honom på Flyinge när han vann hingstklassen. Fick väldigt bra kritik av domarna. Han var elegant och verkade ha en väldigt fin ridbarhet. Mycket trevlig rörelser fick 9a på gångarterna.

Såg Tabasco för ett par år sedan och då tilltalade han mig inte alls. Tyvärr har han för dåliga ben; gracil, veka bakkotor med raka haser som följd. Lite "för många benfel" för att jag skulle våga betäcka honom.

sto 1 Artist - Torboldt
(130 hopp, starkt möderne båda systrar selektionsston): Caca

sto 2 Robin Z - Cortez (int. 150 m plac., selektionssto) : Fantast VH

sto 3 Dammen - Robin Z (150 hopp, 140 m plac., stofamilj 36): Casilius

Funderar på nygodkända Daquar eller ev. Nintender till Rbin Z-Cortez stoet, lite osäker.... tar gärna emot synpunkter på dessa val :)

Jag såg honom på bruksprovet, på Globen senast och på Flyinge i lördags.
På bruksprovet var han trist men han har utvecklats enormt mycket.

Poäng säger inte allt, Maserati har 78888=39p. och han tycker ju iaf jag om;) Men just de felen på benstället som det talas om på Tabasco vill jag helst slippa på en avkomma. Han har säkert utvecklats enormt mycket sen ajg såg honom för 2 år sedan och jag gillar hans pappa Topaasch men som sagt, för mycket fel på benen.

Fler förslag?

Givetvis gör det inte det, men 778 gångarter är inte roligt tycker jag, skulle jag använda en hingst med så låga poäng skulle han verkligen fått prestera efteråt (om ens då..). Inte heller på bilden tilltalar han mej. Men visst, han kan ha blivit bättre.

Senast ändrad:

Det som man såg nu på hingsttävlingarna på bruks var verkligen inte en hingst med mediokra gångartar, de från treårs känns väldigt mkt mer relevanta. Så det känns som om hans bedömning från bruks inte är så rättvisande iaf inte när det gäller gångarterna.

Och än en gång inser jag hur viktigt det är att se hingstarna live och inte bara titta på siffror i en katalog

KL

Jag som trodde att jag hade bestämt mig för Florencio till min 3-åring. Men efter gårdagens besök på Tullstorp och Flyinge dök det upp två nya kandidater som faktiskt nästan känns mer aktuella. Ampére och Bordeaux.

Är det någon som vill lägga sig i och säga bu eller bä så blir jag glad. :)

Mitt sto, fullständig stam (blup):

DSC_0731.jpg

DSC_2163.jpg

Springer lös i ridhuset, januari -12.

Lite longering, höst -11.

Decisions, decisions... Tacksam om någon vill dela med sig av sina tankar. :)

Är det inte ditt sto som är så himla stor ?

Jag hade valt Florencio till henne av de hingstar du väljer mellan .

Gillade själv Bordauox

Jo, hon blev hög väldigt tidigt, har dock inte växt en enda mm på drygt ett år. Så jag inbillar mig att hon i princip är klar och stannar på sina söta 176 cm.

Får jag vara nyfiken och fråga varför du säger honom framför de andra? :)

1 Han ger inga jättehästar

2 Han är den ädlaste av dom och har bra nedärvning eller det kanske han inte är ...

Han känns bäst till ditt sto :) Men det är min personliga åsikt .
Mia

Det var din personliga åsikt jag ville ha. ;) Tack!

Tar gärna emot åsikter från fler håll.. :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka