LadyCovergirl
Trådstartare
Jag har ett tvåårigt connemarasto, e:Rooar RC 86 u:Brolötens Cinnabar RC 1265 - Finney Master RC 41.
Vi har tänkt att betäcka henne nästa år, när hon är tre år och då fölar hon som 4-åring.
Hon får ju gå årgångschampionaten som fölsto och då ett år äldre.
Visst gäller det också för kvalitén då hon är 5 år och övriga deltagare 4 år?
Min egentliga fråga är hur funkar det med 3-årstesten? Hon betäcks ju på våren och man bör ju undvika att transportera dräktigt sto under vissa dygn i dräktigheten. Kan hon starta 3-årstestet som 4-åring eller måste hon vara 3 år då?
Enligt propparna på Spaf:s hemsida tycks 3-årstesten gå i maj. Dessutom rätt långt ner i landet
Går 3-årstesten bara i maj eller finns det 3-årstest hela året?
Stoet är fött 2005 och här följer två utvecklingsplaner. Vilken är rätt, om någon är rätt?
Hoppas någon förstår mina förvirrade funderingar. Det måste ju bli rätt med planering av betäckning och fölning så hon kan visas på allt
2008 Betäcks - visas på 3-årstest
2009 Fölar
2010 Visas på kvalitetsbedömning
2011 Går 5-årschamp
2012 Går 6-årschamp
2008 Betäcks
2009 Fölar - visas på 3-årstest
2011 Går 5-årschamp
2012 Går 6-årschamp
Vi har tänkt att betäcka henne nästa år, när hon är tre år och då fölar hon som 4-åring.
Hon får ju gå årgångschampionaten som fölsto och då ett år äldre.
Visst gäller det också för kvalitén då hon är 5 år och övriga deltagare 4 år?
Min egentliga fråga är hur funkar det med 3-årstesten? Hon betäcks ju på våren och man bör ju undvika att transportera dräktigt sto under vissa dygn i dräktigheten. Kan hon starta 3-årstestet som 4-åring eller måste hon vara 3 år då?
Enligt propparna på Spaf:s hemsida tycks 3-årstesten gå i maj. Dessutom rätt långt ner i landet
Stoet är fött 2005 och här följer två utvecklingsplaner. Vilken är rätt, om någon är rätt?
Hoppas någon förstår mina förvirrade funderingar. Det måste ju bli rätt med planering av betäckning och fölning så hon kan visas på allt
2008 Betäcks - visas på 3-årstest
2009 Fölar
2011 Går 5-årschamp
2012 Går 6-årschamp
2008 Betäcks
2009 Fölar - visas på 3-årstest
2011 Går 5-årschamp
2012 Går 6-årschamp