funderar på att ta en sista kull....

Sv: funderar på att ta en sista kull....

Varför inte. Kanske ni ska passa på att behålla en valp ur denna sista kull för tiken?
Apråpå ingenting så kan jag berätta att nu har vi letat valp ett längre tag och vilka rysningar man får när man ser annonser på Pitbull-BC BC-dobbermann...........
Vår gammeltik var 25% bordercollie och 75% berner sennen. Bordercollie dragen var inte så tydliga på henne men på hennes dotter med vår collie/samojed så var BC väldigt tydligt och hennes dotter i sin tur med pappa som renrasig Berner är en riktig fjolla med mkt BC drag. Vi vallar våra hästar och då är BS storleken en fördel. Vår gammelhane vallar riktigt bra och han är inte det minsta stressad, har ingen jaktinstinkt. Tycker att det är bra att ni har intressenter på valparna innan ni planerar kullen. Det hade vi med när i fick kull 1 kull2 ar ett rent misstag från min brors sida. Tiken kom lös när hon höglöpte och tack o lov så besökte hon en trevlig hane av rätt ras.
Lycka till.

Lånar knapp...

Är inte det här en gammal tråd. Tiken borde fått sina valpar för längesen, om det nu blev parning.

Tråden skapades den 2003-08-21, 14:03?!?!

Kan det verkligen stämma...? :confused:

Blev helt kallsvettig när jag läste, trodde någon hade snott mitt nick, men det var ju en gammal tråd...

Bidde det några valpar?? Nån som vet..?

//E

Jo, det stämmer nog. För jag minns tråden..

Hon som skrev i den igen har nog suttit och kikat runt.

Jag är också nyfiken om det blev valpar tillslut. För övrigt tycker inte jag 7 år är en hög ålder på en sån ras om den är frisk och i fin form.

Det är en sanning med modifikation. Att göra om kombinationer behöver inte gynna rasen, men här handlar det om rena nyttohundar där föräldrarna visat sig lämna bra vallhundar tidgare. I det fallet skulle jag göra om kombinationen om det skulle bli en kull till. Varför ändra ett vinnande koncept när det enbart handlar om hund till praktiskt arbete och där erfarenheten är god?

Därmed inte sagt att parningen ska göras. Jag är kluven.

*Lånar knapp*

Frågan va inte vad ni anser om blandrasavel utan åldern på hennes tik :crazy:
Herrejävlar, Helt seriöst!!

*lånar knapp* jisses vilken gammal tråd! :eek:

å svaret på om det blev några valpar.
japps, en kull på 4 st blev det, ;) och alla blev jättebra vallare :D

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 301
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag har börjat fundera på om det är bra läge att skaffa hund nummer två nu till hösten, då jag har en termin kvar på min utbildning och...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 918
Hundavel & Ras Hej! Jag har sen länge haft ett intresse att vilja bli uppfödare, men känner nu att jag vill öka min kunskap och se vad ni som kanske...
2
Svar
24
· Visningar
3 110
Senast: snorp
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 579
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård