Fel
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De skrivas hejvilt om banan i tråden.. den är inte en frukt ens..Lite som att personer i tråden inte verkar tycka att citron är en frukt.
Sant, den är ett bär från en ört och vissnar ner när den burit frukt.De skrivas hejvilt om banan i tråden.. den är inte en frukt ens..
Bröd med torkad frukt har man ett salt pålägg på, så blir det gott. Fruktbröd med brie eller comte är inte alls dumt, t ex.
Jag gillar frukt i mat (om det inte är varm banan), och kan uppskatta t ex bbq-sås eller hoisinsås, som ju är sött.
Min gräns går väl när man i en del amerikanska rätter verkligen öser på med sirap och socker, det blir för märkligt för mig. Chicken and waffles t ex. Det är en våffla med friterad kyckling ovanpå, och så sirap över alltihop. Sirap är gott, våfflor är gott, friterad kyckling kan vara gott. Men tillsammans blir det en så socker- och fettstinn kaloribomb till mat att det blir för mycket. Hellre då ris och hot sauce till kycklingen, och våfflan med sirap till efterrätt.
På 90-talet? (Tillsammans med kinakål, denna mest meningslösa grönsak... )
Ägg på pizza är jättegott! Har aldrig ätit det ute dock, men hemma brukar jag ha grönkål och ägg på pizzan. Funkar både med tomatsås och med färskost/creme fraicheDu är den andra personen jag råkat på som vill ha ägg på pizza Nånsin. Han och du kanske är syskon?
Tycker det låter jätte gott, hade nästan kunnat tänka mig att ha det till frukost/brunch på helgen måste testas nån gång , knäcker du rått ägg över pizzan?Ägg på pizza är jättegott! Har aldrig ätit det ute dock, men hemma brukar jag ha grönkål och ägg på pizzan. Funkar både med tomatsås och med färskost/creme fraiche
När du säger chili, menar du hot sauce då, eller chilipulver?Att ha sirap pa Chicken and waffles har jag bara sett pa ett stalle i sydostra US. Vanligtvis ar det en kyckling bit med skorpsmulor och grejor som ar friterad och man haller den i en vaffla. Ofta med nagon sorts salsa, tomatsas, ost, eller chili pa. (Har har man chili pa allt. Precis allt. Garna pa korv med brod, en bakad potatis, eller kyckling med vaffla, eller pa en hamburgare. Det behovdes dock en viss tillvanjning innan chili pa en hamburgare eller varmkorv kandes helt normalt.
Inte alls. I Stockholm for 7 ar sedan. Varenda sallad man kunde bestalla bestod till halften av acklig burkmajs.
Ni som inte ater frukt i mat alls ... (men kanske mango, papaya, plantain?) hur ar det med burkmajs som vraktes ner i sallader i Sverige sist jag var dar?
Lite som att personer i tråden inte verkar tycka att citron är en frukt.
Ja precis, eller om det är en hel plåt blir det 6 ägg, ett till varje bitTycker det låter jätte gott, hade nästan kunnat tänka mig att ha det till frukost/brunch på helgen måste testas nån gång , knäcker du rått ägg över pizzan?
På 90 talet hemma i min by kunde man beställa en pizza som jag tror där hette La Maffia. Det var lök, bacon och ägg på den. Det var faktiskt inte helt fel.Ägg på pizza är jättegott! Har aldrig ätit det ute dock, men hemma brukar jag ha grönkål och ägg på pizzan. Funkar både med tomatsås och med färskost/creme fraiche